سردار شیخی:

دوران دفاع مقدس نیاز به غلو و بزرگ نمایی ندارد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران گفت: آنچه که مسلم است دوران دفاع مقدس، نیاز به غلو و بزرگ نمایی ندارد و باید آنچه بود را به نسل فعلی و آینده منتقل کرد و طبیعی است که عده‌ایی بخواهند از این دوران پر افتخار برای مقاصد خود دست اندازی کنند.
کد خبر: ۴۲۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ - 21October 2020

دوران دفاع مقدس، نیاز به غلو و بزرگ نمایی نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران و «‌کیومرث عزیزی»  فرمانده انتظامی شرق استان در محل فرماندهی انتظامی برگزار شد.

در این دیدار سردار شیخی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌ مقدس و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت کشور اظهار داشت: آنچه که مسلم است دوران دفاع‌ مقدس، نیاز به غلو وبزرگ نمایی ندارد و باید آنچه بود را به نسل فعلی و آینده منتقل کرد و طبیعی است که عده‌ایی بخواهند از این دوران پر افتخار برای مقاصد خود دست اندازی کنند.

وی با تشریح ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع‌ مقدس در حوزه‌های آموزش، تاریخ شفاهی و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام گفت: ما در بنیاد و نیروهای مسلح نگاه صنفی نداشته‌ایم، در زمان جنگ نه رنگ لباس نه قومیت‌ها و حتی وابستگی به حزب و گروه تاثیر نداشت و همه آنچه داشتن در طبق اخلاص گذاشته بودند و در این نبرد نابرابر شرکت کرده بودند و در این زمانه نیز درتمام عرصه ها این نگاه باید تسریع پیدا کند.

این مسئول با انتقاد از انحرافاتی که در حوزه دفاع مقدس توسط عده‌ایی صورت می‌پذیرد افزود: این جنگ مختص نظامی‌ها نبوده است واگر مردم در جنگ نبودند جنگ به سامان نمی‌رسید و ما باید در دانشنامه‌ایی که در حال گردآوری هستیم حتی کسی که رخت رزمندگان را شستشو می‌دهد و در این کار دچار مصدومیت شیمیایی شده بیاوریم تا نسل آینده با ایثار نسل قبلی آشنا شود.

در ادامه فرمانده انتظامی شرق استان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس که کار حفظ ارزش های دفاع مقدس را انجام می‌دهد کار ارزشمندی را انجام صورت می‌گیرد ما در دفاع مقدس گنجینه‌های بی‌نهایتی  داریم که هنوز به آن نپرداخته‌ایم، درگذشته غفلت کردیم و خیلی از اسناد از دست رفت و بعد جنگ به این فکر نیفتادیم که از این گنجینه حفاظت و حراست کنیم. ولی قدمی که امروزه برداشته می‌شود دلگرم کننده است و ان‌شاءلله ما بتوانیم این آثار که در حوزه بیان نقلی که توسط بزرگان با نقل خاطره و اسناد ایراد می‌شود منتقل کنیم و با این نهضتی که در نیروهای مسلح به راه افتاده این روحیه انتقال پیدا کند.

‌در پایان این نشست صمیمانه مقرر شد در خصوص فعالیت‌های فی مابین همکاری بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها