چهل‌سالگی سرو/

برای تربیت «فهمیده‌»های وطن چه کرده‌ایم؟

هشتم آبان ماه سال ۱۳۵۹ سالروز خلق حماسه‌ای بی‌بدلیل توسط نوجوانی ۱۳ ساله به نام «محمدحسین فهمیده» است که برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی خود، با نارنجک به زیر تانک ارتش متجاوز بعثی رفته و آن را منهدم می‌کند.
کد خبر: ۴۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ - 29October 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هشتم آبان سال ۱۳۵۹ سالروز خلق حماسه‌ای بی‌بدلیل توسط نوجوانی ۱۳ ساله به نام «محمدحسین فهمیده» است که برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی خود، با نارنجک به زیر تانک ارتش متجاوز بعثی رفته و آن را منهدم می‌کند.

عظمت این ازخودگذشتگی و ایثار تا بدان جاست که امام راحل عظیم الشان، این نوجوان را رهبر آحاد ملت ایران معرفی می‌کنند. اما سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که بعد از اتمام جنگ تحمیلی هشت ساله و با شروع جنگ نرم یا همان تهاجم فرهنگی دشمن، چقدر در زمینه تربیت کودکان و نونهالانی که باید عرق و عشق به وطن اسلامی و آرمان‌های مقدس و الهی آن داشته باشند، توسط مسئولین فرهنگی گام برداشته شده است.

آیا درخصوص آشنائی کودکان و نوجوانان با فرهنگ مقاومت و ایثار به صورت زیربنائی و علمی در سطح مدارس اقدامی صورت گرفته است. آیا آن گونه که اقدام ارزشمند پطروس فداکار را در جلوگیری از نفوذ آب سد به شهر، سالیان سال برای دانش‌آموزانمان در قالب کتب درسی بازگو کرده‌ایم، به همان اندازه برای ترویج فداکاری‌ها و رشادت‌های فهمیده‌های وطنمان اقدام کرده‌ایم.

امروز جای بسی تاسف است چون شاهد آن هستیم که در قالب اسناد بیگانه‌ای همچون سند ۲۰۳۰ (سند جهانی توسعه پایدار با موضوع ارتقاء سطح سواد و افزایش کیفیت آموزش) اقدام شجاعانه و ارزشمند شهید محمدحسین فهمیده به بهانه ترویج خشونت! از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم دانش آموزان حذف شد، ولی همین سند، آموزش جنسی تحت عنوان بهداشت را برای کودکانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند، جزء حقوق آنان می‌شمارد.

هدف از اجرای این سند توسط «یونسکو» آن است که در راستای اهدافی مبتنی بر جهانی‌سازی و صلح جهانی، اندیشه‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشور‌های مختلف بگنجاند تا به واسطه آن از اصطکاک نسل‌های جدید با نظام‌های استکباری و سرمایه‌داری جلوگیری کند.

وقتی آن‌ها موفق به انجام این توطئه شوم خود شوند، مسلم است که ذهن جوانان و نوجوانان کشور ما برای پذیرش اقدام شهید فهمیده به عنوان یک اقدام ارزشمند و مقدس تهی می‌شود و زمینه برای پذیرش ایده‌ها، الگو‌ها، ارزش‌ها و نماد‌های لیبرال‌محور غرب فراهم می‌شود.

اگر بخواهیم در راستای تحقق منویات حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در جهت توسعه و آبادانی و پیشرفت کشور در قالب اسناد و برنامه‌های بیش‌بینی شده همچون سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی (فعال، مسئولیت‌پذیر، ایثارگر، مومن، برخوردار از وجدان کاری، دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و...) گام برداریم، باید در جهت تربیت کودکان، نوجوانان و جوانانی کوشا باشیم که در آینده نزدیک با روحیه وطن‌پرستی، بیگانه‌ستیزی، عشق به آب و خاک و آرمان‌های مقدس و الهی آن، معتقد به دانش بومی و... بتوانند زمینه برون‌رفت کشور از مشکلات پیش رو، بویژه مشکلات اقتصادی و رفاهی مردم را فراهم آورند.

براستی برای پرورش نوجوانان و جوانانی با این روحیات و ویژگی‌ها، چه فرهنگ و مکتبی بهتر از مکتب شهید فهمیده‌ها، بهنام محمدی‌ها، محمدرضا شمس‌ها و... پیدا می‌شود که با اهدای خون و نثار جان و جسم کوچک خود، زمینه عزت، استقلال و عظمت این مملکت اسلامی را فراهم آورند.

امیدواریم مسئولین مربوطه با اهمیت دادن به این ایام و مناسبت‌های حماسه ساز، فرصتی برای برنامه ریزی ساختاری در جهت تربیت و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان مومن و معتقد به نظام و انقلاب اسلامی ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار