مادر شهیدان «کیانیان» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان «بهروز و عباس کیانیان»، پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.
کد خبر: ۴۴۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «صغری سماواتیان» مادر شهیدان «بهروز و عباس کیانیان» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

مراسم تشییع مرحومه صغری سماواتیان، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور مردم برگزار شد و پیکر این اسوه صبر و مقاومت در گلزار شهدای همدان آرام گرفت.

شهیدان بهروز و عباس کیانیان به ترتیب در 20 فروردین سال 1341  و 25 اردیبهشت 1346 در شهر همدان چشم  به جهان گشودند، بهروز در 10 اسفند 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه و عباس در 26 دی‌ سال 1366 در مائوت عراق در عملیات بیت‌المقدس 2 به شهادت رسید، گلزار شهدای همدان میزبان پیکر این دو شهید والامقام است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید بهروز کیانیان:

پدر و مادر عزیزم، جانم به فدایتان محبت خدایی اعضای خانواده به ویژه شما والدین از جان عزیزترم در وجودم موج می‌زند، اطاعت و محبت شما را در لوای محبت و اطاعات پروردگار عالم واجب می‌دانستم و تلاش فراوان کردم تا ارزش وجود، زحمات، ازخودگذشتگی و مراقبت‌هایتان را بفهمم بالاخره این معنا را درک کردم که پدر و مادر دو موجود و نعمت الهی‌اند که نمی‌توان با چشم دنیا بین به قدر و ارزش الهی آنها پی برد، چه رسد به آن که بتوان زحماتشان را جبران کرد، هیهات، شکرگزار از زحمات و تربیتتان هستم. امیدوارم که فرزند قاصرتان را عفو کنید. نه تنها باری از دوش پرتوانتان بر نداشتم بلکه حتی دیدن و نشستن معمولی با شما نیز برای من مقدور نبوده و همیشه از این مطلب تأسف خورده‌ام.

فرازی از وصیت‌نامه شهید عباس کیانیان:

خداوندا! رضای تو را جویانم و هرگونه که خواهی خواهم خواست. حال اگر پایم قطع شود، دستم قطع شود، نخاعم قطع شود، فقط پیکری غرقه به خون را خواهانم، آن طور خون از من برود که گناه کرده‌ام. البته می‌دانم این قدر خون در بدنم نیست اما دوست دارم تمام اعضا و جوارح گنهکارم شست‌وشو یابد و پاک پیش تو آیم. آمین یا رب‌العالمین.

شهید عباس کیانیان وصیت‌نامه جداگانه‎ای ننوشته و فقط قبل از شهادت در یادداشتی می‌نویسد: وصیت‌نامه من همان وصیت‌نامه برادر شهیدم که جانم به فدایش باد و خدا وصلم را به او نزدیک گرداند، است و هر وقت خواستید آن را تکثیر کنید اسم هردوی ما را روی آن بنویسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها