فرمانده سپاه لرستان:

انقلاب اسلامی موجب ارتقای جایگاه زنان شد

سردار مرتضی کشکولی گفت: زن در دوران قبل از انقلاب، کالا، ابزار و شهروند درجه دو محسوب می‌شد، ولی در نظام جمهوری اسلامی به بالاترین درجه معنوی که شهادت است، رسیده است.
کد خبر: ۴۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ - 06March 2021

کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با مقام زن انجام شود

 به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ زن جانباز لرستان با اشاره به جایگاه زنان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: وجود هفت هزار شهید زن در انقلاب اسلامی و همچنین پایداری نظام اسلامی عمدتاً وابسته به پایداری و مقاومت همسران و مادران شهداست.

وی افزود: اگر طی ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی مادران، خواهران و همسران شهدا بی‌تابی می‌کردند، نمی‌توانستیم با آرامش سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و راه انقلاب را طی کنیم. در دیدار با خانواده‌های شهدا، بسیاری از همسران شهدا علی‌رغم تحمل مشکلات فراوان، می‌گویند اگر شهید زنده شود و جنگی پیش بیاید، باز هم او را به جنگ می‌فرستم تا در جهادی دیگر به شهادت برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بخشی از پایداری نظام جمهوری اسلامی مرهون مقاومت همسران، مادران، خواهران و دختران شهداست، عنوان کرد: زن در دوران قبل از انقلاب، کالا، ابزار و شهروند درجه دو محسوب می‌شد، ولی در نظام جمهوری اسلامی به بالاترین درجه معنوی که شهادت است، رسیده است و امام راحل نیز در این راستا می‌فرمایند «مرد از دامن زن به معراج می‌رود».

وی با بیان اینکه در رابطه با مقام زن در نظام جمهوری اسلامی کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود، بیان کرد: دشمن حجاب را مانع از حضور زن در صحنه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی می‌داند؛ این در حالی است که بر اساس آمار در ورزش داوران و قهرمانان زن محجبه در مقایسه با پیش از انقلاب که حجابی نبود و تنها هفت یا هشت نفر بودند، الان به ۱۲ الی ۱۸ هزار داور، مربی و قهرمان زن رسیده‌ است، ولی در این زمینه غفلت شده است و نتوانسته‌ایم این موارد را برای مردم بازگو کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار