رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد؛

افزایش قدرت ناجا در کنترل جرائم خشن/ پاسخگویی پلیس به ۹۰۰ هزار امدادخواهی شهروندان در ایام نوروز

سردار معصوم‌بیگی با تشریح اقدامات قرارگاه نوروزی ابوذر از افزایش کشفیات در تعطیلات نوروز و مدیریت مطلوب‌تر کنترل جرایم توسط پلیس پیشگیری خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 05April 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن قدردانی از تلاش‌های خداپسندانه و مردم‌محور کارکنان پلیس راه‌آهن، پلیس فرودگاه، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، یگان‌های امداد و یگان‌های حفاظت از اماکن دولتی در امنیت‌آفرینی مثال‌زدنی، به تشریح اقدامات فراگیر پلیس پیشگیری ناجا برای تأمین امنیت عمومی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری با تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر، سه مأموریت مهم تأمین نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم با اولویت سرقت و همکاری در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در اولویت اقدامات قرار داده بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بحمدالله قرارگاه نوروزی ابوذر و شش کمیته تخصصی توانسته‌اند با برنامه‌ریزی منسجم و هوشمندی لازم فرآیند تأمین نظم و امنیت در سراسر کشور را مدیریت کنند، افزود: در جریان این مأموریت بزرگ و حساس که از اواخر اسفند ۹۹ تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، حدود ۲۰ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده متشکل از نیرو‌های کلانتری، پاسگاه و یگان امداد به‌صورت شبانه‌روزی در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند.

پاسخگویی به ۹۰۰ هزار امدادخواهی در ایام نوروز
فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۵۸۰ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ برقرار شده، گفت: با تلاش مجاهدانه همکارانم در کلانتری‌ها نزدیک به ۹۰۰ هزار امدادخواهی مردم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سردار معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: در راستای انتظام‌بخشی بیشتر به محلات، اماکن تجاری، مسکونی و اداری با همکاری خوب ۷۰۰ موسسه حفاظتی و مراقبتی و همیاران پلیس «نگهبان محله» در سراسر کشور، ۵۳۹ گشت خودرویی، ۸۴۵ گشت موتوری و ۴ هزار و ۳۷۰ گشت پیاده همراه و همگام با کارکنان پلیس پیشگیری در برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان فعال بودند.

افزایش ۲۵ درصدی دستگیری متهم به سرقت و ۳۶ درصدی جرایم خشن
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه مجموع اقدامات پیشگیری، میدانی و بسیج تمام امکانات تأثیر قابل توجهی در جلوگیری از وقوع جرایم، کشف و دستگیری متهمان داشته است، تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده و در سایه عنایت خداوند متعال، همکاری خوب مردم و تلاش بی وقفه همکاران خوبم در کوپ‌ها و یگان‌های امداد، شاهد افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها، افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارقان، افزایش ۴۰ درصدی کشف و ۳۶ درصدی دستگیری جرایم خشن و کاهش شش درصدی وقوع سرقت به عنف (زورگیری) شده است.

جابه‌جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی
ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری کشور با اشاره به عملکرد موفق پلیس فرودگاه و پلیس راه‌آهن در تأمین نظم و امنیت خطوط ریلی و صنعت هوایی در ایام نوروز افزود: مدیران و مأموران پلیس فرودگاه در آغازین روز‌های سال جدید با کشف ۱۰۰ میلیاردی کالا و ارز قاچاق ثابت کردند که نقش مؤثری در کمک به رونق تولید ملی و تحقق فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز دارند.

وی ادامه داد: با تلاش ایثارگران این پلیس‌های تخصصی بیش از ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر با ۱۵ هزار و ۵۷ سوتی پرواز و بیش از ۸۰۳ هزار نفر با ۳ هزار و ۴۰۰ رام قطار در امنیت کامل در ایام نوروز جابه‌جا شده‌اند.

فعالیت بیش از ۹۰۰ ایست و بازرسی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر اجرای محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا را از دیگر اقدامات محوری قرارگاه نوروزی ابوذر برشمرد و گفت: بیش از ۷ هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با تامین نظم و امنیت عمومی با فعالیت مضاعف در ۶۳۳ ایست و بازرسی درون‌شهری و ۳۶۴ ایست و بازرسی برون شهری اقدامات و خدمات ارزنده‌ای در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه به شهروندان ارائه کرده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: به منظور اثربخشی اقدامات و عملکرد طرح نوروزی، تیم‌های نظارت و بازرسی به‌صورت مستمر بر عملکرد یگان‌های تابعه نظارت داشتند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت همگانی ۱۹۷، انتقاد و شکایت از کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها به ترتیب ۴۹ و ۹۲ درصد در ایام نوروز کاهش داشته است که نشانگر رضایتمندی مردم از عملکرد خادمان خود در این یگان‌هاست.

سردار معصوم‌بیگی در پایان با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات انجام شده موجب افزایش قدرت کنترل جرایم، کشف و تأمین امنیت مطلوب‌تر در نوروز ۱۴۰۰ شده است از همکاری مردم با پلیس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار