فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فتح خرمشهر قله عظیم پیروزی‌های دفاع مقدس است

«سلامی» گفت: حماسه فتح خرمشهر قله عظیم پیروزی‌های دفاع مقدس است؛ چراکه دنیا را حیرت‌زده کرد و دشمن بعثی را از حالت تهاجمی به حالت تدافعی درآورد.
کد خبر: ۴۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 17May 2021

فتح خرمشهر، حماسه جاویدان و گویای پایداری و مقاومت ملت ایران استسرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان، با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس»، اظهار داشت: در آستانه یک واقعه عظیم دوران دفاع مقدس قرار داریم، حماسه سوم خرداد قله عظیم و رفیع که حاصل مجاهدت مردان بی‌ادعا و مجاهدان مخلص خدا بود.

وی گفت: حماسه فتح خرمشهر قله عظیم پیروزی‌های دفاع مقدس است؛ چراکه دنیا را حیرت‌زده کرد و دشمن بعثی را از حالت تهاجمی به حالت تدافعی در آورد.

سلامی افزود: سوم خرداد سالروز حماسه عظیمی است که ملت بزرگ ایران اسلامی و جوانان فداکار با قدرت ایمان، اخلاص، فداکاری و شجاعت مبتنی بر روحیه انقلابی و جهادی توانستند خرمشهر قهرمان را که توسط دشمن به دژ مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل کرد بود، فتح کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر نماد و مظهر شجاعت مقاومت و رشادت ملتی است که از جان خویش گذشتند تا ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست بیگانه نیافتد.

وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر موجب سرشکستگی صدام و تلخ‌کامی حامیان قدرتمند وی شد، صدام و نظامیان بعثی، همه همت، توان و تدبیر خود را برای حفظ اشغال خرمشهر، از آغاز تصرف آن به کار گرفتند و این شهر را به گمان خود به دژی نفوذناپذیر تبدیل کردند.

سلامی با بیان این‌که فتح خرمشهر نمادی از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در حفظ ارزش­‌هاست، تصریح کرد: فتح خرمشهر فقط فتح آب و خاک نیست، بلکه این فتح بزرگ، مظهر ظهور و بروز تفکر، انگیزه و استعداد جوانان مکتب اسلام است، یوم‌الله سوم خرداد و سالروز فتح معجزه‌آسای خرمشهر حماسه جاویدان و گویای پایداری و مقاومت ملت ایران است و درسی برای دشمنان این نظام دارد که آن­‌ها بدانند ملت ایران همواره در پای آرمان‌ها و اهداف خود ایستاده است.

وی گفت: از درس‌های فتح خرمشهر می‌توان آموخت که امروز هم با همان ارزش‌ها و توانایی‌ها می‌توان در جنگ اقتصادی و فرهنگی ایستادگی و مقاومت کرد و پیروز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر فرصتی برای یادآوری خاطرات آن دوران سراسر افتخار و گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تسل‌های بعد انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار