تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم ایران همیشه آرمان‌های انقلاب اسلامی را پررنگ نگه می‌دارند

غفاری گفت: ملت ایران همیشه در بزنگاه‌ها محاسبات دشمنان را برهم می‌زنند و زمانی که پای صیانت از نظام و آرمان‌های انقلاب و همچنین لبیک به رهبری مطرح می‌شود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴ - 21June 2021

مردم ایران همیشه آرمان‌های انقلاب اسلامی را پررنگ نگه می‌دارندحنیف غفاری تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درباره بازتاب حماسه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: رسانه‌های آمریکایی و اروپایی به همراه رسانه‌های ضدانقلاب یک جو تبلیغاتی و رسانه‌ای هدفمند را علیه کشور به راه انداخته بودند و پیش‌فرض‌هایی را در این جنگ روانی و رسانه‌ای مد نظر قرار داده بودند؛ از جمله اینکه میزان مشارکت در انتخابات بسیار پایین خواهد بود و مردم انتخابات را قبول ندارند و پیش‌فرض‌هایی از این دست که همه حالت سلبی و بازدارنده داشتند؛ یعنی می‌خواستند آن‌قدر فضا را به لحاظ تبلیغاتی مهیا کنند که شاهد مشارکتی بی رمق و بی روح در انتخابات باشند.

وی ادامه داد: ما شاهد بودیم که مردم ایران فارغ از هرگونه گرایش سیاسی در انتخابات شرکت و پیش‌فرض طرف آمریکایی و اروپایی و جریان ضدانقلاب را باطل کردند و الان پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، از همه مهم‌تر مشخص شدن میزان مشارکت مردم بود؛ آن هم با وجود شرایط کرونا و همچنین با وجود برخی از اخلال‌هایی که در روز رای‌گیری در ساختار انتخابات در برخی از کشور‌ها بوجود آمد.

غفاری اشاره کرد: این مسئله کاملاً به‌ طرف مقابل اثبات کرد که ملت ایران همیشه در بزنگاه‌ها محاسبات دشمنان را برهم می‌زند و زمانی که پای صیانت از نظام و آرمان‌های انقلاب و همچنین لبیک به رهبری مطرح می‌شود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. این مسئله‌ای که در رسانه‌های خارجی از جمله رسانه‌های آمریکایی و رسانه‌های صهیونیستی مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده یک نوع سردرگمی مفرط در تحلیل داده‌های انتخاباتی ایران از سوی آن‌هاست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم انتخابات با شکست مواجه شد، گفت: بله، قطعاً همینطور است. بخشی از این تحریم‌ها مستقیم و بخشی از تحریم‌ها غیرمستقیم بود؛ یعنی برخی از سیاستمداران و سیاستمداران غربی مستقیماً می‌آمدند و مردم را به عدم مشارکت تحریک می‌کردند و برخی دیگر یک سری سیگنال‌ها و پیام‌های رسانه‌ای و به‌صورت غیرمستقیم منتشر می‌کردند. به هر حال باید این را دانست که هجمه روانی و تبلیغاتی غرب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار زیاد بود. شاید سخت‌ترین هجمه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اما به لطف خدا این اقدامات ناکام ماند و این را مدیون پیوستگی بین نظام و ملت عزیز ایران هستیم.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به دلیل افزایش فشار‌های دشمن در این دوره از انتخابات عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برهه زمانی حساسی قرار گرفته است. این اولین انتخابات ریاست جمهوری بود که بعد از ورود انقلاب به ۴۰ سالگی برگزار کردیم که در عرصه ریاست جمهوری و فراتر از آن، ایران و منطقه در شرایط خاصی قرار دارند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار