فرمانده سپاه سیدالشهدای جزیره هرمز:

۴۰۰ جانباز دوران دفاع مقدس در جزیره هرمز داریم

فرمانده سپاه سیدالشهدای جزیره هرمز گفت: امروز ما افتخار داریم که ۴۰۰ جانباز دوران دفاع مقدس در جزیره هرمز وجود دارد که به تناسب جمعیت بیشترین شهید را در زمان خودش در همه زمینه‌ها تقدیم انقلاب کرده است.
کد خبر: ۴۷۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹ - 25September 2021

سرهنگ «رسول جهانداری» فرمانده سپاه سیدالشهدای هرمز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: جزیره هرمز به جزیره ام الشهدا معروف است، جزیره شهیده «فاطمه نیک» که به عنوان مادر شهدای جزیره هرمز نام گرفته است. 

وی ادامه داد: این عزیز به عنوان الگو، سنبل و شاخص جزیره، استان و حتی کشورمان است، کسی که ۸ تن از محارمش، فرزندش، برادرش، دامادش همه دانه به دانه به شهادت رسیدند و هربار که خبر شهادتشان را می آوردند، صبر و بردباری را در وجود این مادر می‌شد دید که در نهایت این آرزوی شهادت به دلش نمی ماند و در کنار خانه خدا با شعار استکبار ستیزی خودشان هم به شهادت رسیدند و به عنوان الگو قرار گرفتند.

سرهنگ جهانداری عنوان کرد: روزی جزیره هرمز یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشته که ۴۰۰ نفرشان مرد میدان بوده‌اند، اگر پیرمردها و نوجوان‌ها را که امکان رفتن به جبهه نداشتند را کنار بگذاریم ۴۰۰ نفر مرد میدان که آمادگی رفتن به جبهه را داشتند، با فرماندهی شهید عزیز سردار موسی درویشی، از همرزمان سردار دلها حاج «قاسم سلیمانی»، به جبهه می‌روند و امروز ما افتخار داریم که ۴۰۰ جانباز دوران دفاع مقدس در جزیره هرمز وجود دارد که به تناسب جمعیت بیشترین شهید را در زمان خودش در همه زمینه ها تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه سیدالشهداء عنوان کرد: عزیزی تعریف می کرد شهید دانش آموز عزیزی که تشریف برده بود آن‌جا با چه عشقی و با چه ولعی رفته بود با چه اتفاقاتی خود را به جبهه رسانده بود در جایی که در کنار همرزمانش بود نیز با ترکشی که به پیشانیش اصابت کرد به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: از شهدای عزیز جزیره و شهدای عزیزی که در بندرعباس بودند حیف است که وقتی نام شهید دانش آموز می‌آید یادی نکنیم از شهید دانش آموز بندرعباسی که می‌ توان به آن شهید فهمیده استان هرمزگان لقب داد، «محمد دژله» شهیدی که با رشادت های خود، زمانی که یک تانک بعثی قرار است بیاید وارد خاک سرزمین ما، اعلام می‌کنند که این تانک باید از حرکت بایستد این نوجوان خود را به تانک می‌رساند و نارنجک را درون تانک می‌اندازد و بر می گردد.

جهانداری افزود: این شهید خیلی دوست داشت که به شهادت برسد، آرزوی شهادت به دلش ماند، مادرش چشم انتظارش بود و بارها اعلام می‌کرد که من خیلی دوست دارم تو را ببینم، می‌گفت مادر، من خیلی زود برمی گردم و زمانی که این عزیز برگشت تیر مستقیمی که به گلوی این عزیز خورد برگشت و به جمع خانواده رسید که امروز یادش ماندگار است و نامش را در محلات مختلف می‌شنویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رژه موتوری، خودرویی و شناور،توزیع بسته های معیشتی طرح جامع حاج قاسم سلیمانی، جشنواره ایثار سرود مونولوگ، پیاده روی روز اربعین در جزیره هرمز بخشی از برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس در هرمز است.

‌فرمانده سپاه هرمز متذکر شد: برنامه شکوفه های انقلاب را داریم که باید دانش آموزان، یک شهید را به عنوان رفیق و دوست  خود معرفی کنند. تا بتوانیم زندگی‌نامه، الگوهای رفتاری و اخلاقی این شهید را به دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها