وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

لزوم پیوند دانش و فناوری با حوزه‌های سنتی در گام دوم انقلاب

اسماعیلی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی آشتی دهد.
کد خبر: ۴۸۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ - 13October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی آشتی دهد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه «وقف» یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی است، افزود: این سنت حسنه در عین حال یک مسئله مهم اقتصادی برای جلوگیری از محرومیت‌زدایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ما امروز در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که چطور می‌توانیم از ظرفیت‌های سنتی خود برای ورود و توسعه دانش‌های جدید و به کارگیری آنها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه وقف یکی از مهمترین سنت‌های ما بوده و دو وجه اخلاقی و اقتصادی دارد، گفت: این سنت حسنه در ۱۴۰۰ سال اخیر یکی از مهمترین سنت‌های اقتصادی بوده است؛ ان‌شاءالله با این ارتقای که در دوره جدید سازمان اوقاف و امور خیریه اتفاق، شاهد ماندگاری و اثربخشی بیشتر باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها