بلخاری:

تمدن اسلامی برای پایداری نیاز به ساختار دارد

عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم گفت: اگر ساختار ایجاد نشود، تمدن گفتمان اسلامی پایدار نمی‌ماند؛ این مفهوم در قالب تمدن یا اصطلاح تمدن محور معنا پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۸۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 20October 2021

تمدن اسلامی برای پایداری نیاز به ساختار داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسن بلخاری عضو کمیته علمی در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با بیان اینکه محور پنجم همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم بازنمایی زمینه‌های نظریه تبلیغات اسلامی و آمادگی برای ظهور ولایت است، اظهار داشت: محور گفتمان انقلاب اسلامی  مفهوم اساسی دارد و مفهوم اول آن ظهور تمدن جدید است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که اگر ساختار ایجاد نشود، تمدن پایدار نمی‌ماند. این مفهوم در قالب تمدن یا اصطلاح تمدن محور معنا پیدا می‌کند. از این رو پویایی شیعه مدنظر قرار می‌گیرد همچنان که در این مفهوم شیعه از نگاه سرخ به کربلا، حفظ این حقیقت معنا و سپردن به امام زمان (عج)، که به مفهوم نگاهی سبز به انتظار دارد، می‌رسد. در حقیقت شیعه با امام حسین قیام می‌کند. دومین مسئله این است که وقتی ساختار به وجود می‌آید، باید تداوم آن تضمینی وجود داشته باشد.

بلخاری ادامه داد: در مورد محور پنجم ۱۶ مقاله دریافت شده که بنیاد اصلی آنها مسئله تمدن نوین بود یعنی بیشتر مقالات این مسئله را به خوب مدنظر قرار دادند. آنچه که در همه مقالات این محور وجود داشت، مسئله ظهور تمدن نوین بود. اصطلاح مردم سالاری دینی از جمله مواردی مورد تاکید در این مقالات است که جای کار دارد و بحث مهمی است.

عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با اشاره به محور بازنمایی زمینه‌های نظری تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما یادآور شد: در محور بازنمایی زمینه‌های نظری تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما غایت انگاری منحصر به فرد اهمیت به سزایی دارد. غایت انگاری بسیار اهمیت دارد چرا که فقه شیعه همواره پویا است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها