امام جمعه موقت تهران:

دشمنان به دنبال استحاله هویت «امت اسلامی» هستند/ «وحدت» راهبرد مسلمانان است

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه دشمنان برای «استحاله هویت امت اسلامی» هر روز برنامه تازه‌ای دارند گفت: به همین دلیل وحدت مسلمانان راهبردی مهم است.
کد خبر: ۴۸۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ - 22October 2021

برنامه دشمنان «استحاله هویت امت اسلامی» / وحدت راهبرد مسلمانان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران و بعد از بیست ماه وقفه به علت شیوع کرونا برگزار شد، اظهار کرد: مسئله وحدت در بین امت اسلامی یک مسئله سطحی نیست، یک روش نیست، بلکه یک راهبرد است. مهمترین مسئله در بین امت اسلامی اتحاد صفوف جان‌ها، دل‌ها و اندیشه‌های آن‌ها است، که از آن تعبیر به اخوت می‌شود. این رابطه را خداوند متعال بین مومنان ایجاد کرده و از آن‌ها می‌خواهد که این رابطه را حفظ و صیانت کنند.

وی ادامه داد: با بردباری و محبت، مشکلات امت اسلامی باید بین آن‌ها به صورت داخلی حل و فصل شود. اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف در ساحت پیامبر اعظم در محیط عمومی حل و فصل می‌شود، که این درخواست صریح خداوند است که در اخلاق نبوی وجود دارد. وحدت درونی در سیره نبوی مورد تاکید قرار گرفته است و مردم پشتوانه و حامی یکدیگر هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دشمنان برای «استحاله هویت امت اسلامی» هر روز برنامه تازه‌ای دارند گفت: برنامه دشمنان برای استحاله هویت امت اسلامی نشان می‌دهد، تاکید پیامبر و قرآن بر اتحاد به چه دلیل است، مسئله وحدت و اتصال ایمانی و اخوتی امّت، مسئله‌ای اساسی است، پشتوانه این وحدت تقوا است این خیر بزرگ، کلید حل همه مشکلات امت است، پشتوانه درونی می‌خواهد که این پشتوانه تقوا است.

وی تاکید کرد: قوم گرایی و اصرار بر سلیقه‌ها امت را به جان هم می‌اندازد، جریان نفاق به دنبال فتنه برای به جان هم انداختن امت اسلام است. شناسایی جریان نفاق و جلوگیری از ورود نفاق نیاز به بصیرت دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار