یادداشت/ حامد افروغ

«جهاد تبیین»؛ وظیفه همگانی آحاد ملت ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان راهبرد عظیم «جهاد تبیین» در جمع مداحان که بشترین تماس را با بدنه جامعه دارند، در واقع این وظیفه سنگین را بر دوش آحاد ملت نهادند تا ضرورت و اهمیت آن در زندگی امروز ملت ایران مبرز شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴ - 29January 2022

«جهاد تبیین»؛ وظیفه همگانی آحاد ملت ایرانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - حامد افروغ؛ تاریخ در زندگی بشر، به مثابه ریشه‌ای است که در مقابل وقایع و اتفاقات روز، از هویت و دستاورد‌های معنوی هر جامعه‌ای مراقبت می‌کند؛ از این‌رو دقت در ثبت وقایع و توجه به حساسیت صحت انتقال مطالب به آیندگان همواره یکی از محل‌های نگرانی و وسواس بزرگان و عقلای هر قوم بوده است.

ایران بزرگ نیز در مقاطع مختلف به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و فرهنگی که داشته است، اغلب در فراز‌های بلند و فرود‌های عمیق تاریخی به سر برده است. تجربه کردن حکومت‌ها و دیدن ظهور و بروز فرهنگ‌های مختلف از جمله مواردی است که تاریخ ایران را در برهه‌های گوناگون شنیدنی و البته درس‌آموز ساخته است.

شاید بیراه نباشد که بگوییم حساس‌ترین و به همان میزان ظریف‌ترین دوران برای ملت ایران، مقطع کنونی حیات است. مقطعی که رسانه‌ها با تاثیرات دجال‌گونه خود بر مردم (از باب مسحورسازی و همراه‌کنندگی آن‌ها با مطامع سلاطین و حکومت‌ها) همواره سعی بر وارونه‌سازی و یا حتی واقعه‌سازی جهت تغییر تاریخ را مطابق با نیاز حال اربابان خود دارند.

در دوران حکومت جهانی رسانه‌ها که دنیا را در حد دهکده‌ای یا حتی گاهی در حد یک خانه کوچک کرده، تشخیص سره از ناسره امری است حیاتی که حتی می‌تواند یک عمر مسیر عزتمندانه یک سرزمین را به سوی ذلت و پستی مشایعت کند.

تاکید روزافزون رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر ضرورت توجه به «جهاد تبیین» از جمله واکنش‌هایی است که هر عاقل دلسوزی در هر قومی می‌تواند در برابر چنین جریاناتی نشان دهد. مطرح کردن این راهبرد در میان مداحان که جزو شریان‌های مویرگی جامعه بوده و در گسترده‌ترین سطح با بدنه جامعه در تماس هستند، تاکیدی است پنهان، بر اهمیت میزان و سطح توجه عقلای جامعه به این مساله.

از این‌رو بایسته است تا در جهاد تبیین ضمن ثبت و ضبط درست، صادقانه و در عین حال عالمانه وقایع تاریخی از جمله تاریخ انقلاب‌های مشروطه و اسلامی، دفاع مقدس، استقامت در برابر تحریم‌ها، جبهه مقاومت، جهاد در برابر کرونا و بسیاری موارد دیگر، با پالایش و پیرایش اخبار از کژی‌ها، تاریخی دقیق و صحیح به آیندگان منتقل شود.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار