سخنگوی «فراجا» در نشست خبری خبر داد؛

راه‌اندازی قرارگاه امنیت اقتصادی با ۱۰ هزار تیم عملیاتی/ شهادت ۸ نیروی پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا

سردار حاجیان گفت: قرارگاه امنیت اقتصادی «امین» با بیش از ۱۰ هزار و ۸۸۲ تیم عملیاتی با موضوع مقابله با احتکار و قاچاق کالا راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۲۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ - 15May 2022

افراد سودجو به دنبال منفعت‌طلبی در طرح بزرگ اقتصادی دولت هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرماندهی انتظامی کشور برگزار شد، با اشاره به طرح اقتصادی دولت اظهار داشت: این طرح می‌تواند عدالت اقتصادی را برقرار کند و فقر مطلق از کشور برچیده شود.

وی ادامه داد: همه باید با هم‌افزایی از این طرح حمایت کنیم تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه افراد سودجو و منفعت‌طلب به دنبال اهداف شوم خود در این طرح هستند، گفت: دستگاه‌های ناظر باید با اشراف اطلاعاتی به این طرح بزرگ اقتصادی کمک کنند.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا بر عهده نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی کل کشور است.

وی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی کل کشور سال‌هاست در بیش از هشت هزار کیلومتر مرز با قاچاق کالا و ارز مقابله می‌کند.

راه‌اندازی قرارگاه امنیت اقتصادی با بیش از ۱۰ هزار نیروی عملیاتی 

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور یادآور شد: قرارگاه امنیت اقتصادی تحت عنوان «قرارگاه امین» با ۱۰ هزار و ۸۸۲ تیم عملیاتی با موضوع مقابله با احتکار و قاچاق کالا راه‌اندازی شد.

سردار حاجیان بیان کرد: از اول فروردین تاکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن خوراکی، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تن گندم و آرد، دو هزار و ۷۰۰ تن نهاده دامی و بیش از سه هزار تن برنج کشف شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از هزار و ۲۷۰ متهم دستگیر شدند و ارزش ریالی این اموال، ۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: در ۲۴ ساعته گذشته، همکارانم در سراسر کشور ۱۷۷ تن برنج، ۱۸۶ تن گندم و آرد،۴۳۰ تن روغن و همچنین ۱۷۶ تن نهاده‌های دامی کشف کردند که ارزش ریالی آن‌ها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

لزوم اصلاح قوانین در حوزه مقابه با سارقین

وی با بیان اینکه پلیس در طرح‌های مختلف اقدام به دستگیری سارقین می‌کند و بعضاً یک مجرم را بار‌ها دستگیر می‌کند، افزود: ایراد‌های قانونی وجود دارد که باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود؛ پلیس آماده است که با همکاری جامعه‌شناسان، روان‌شناسان و جرم‌شناسان در این‌خصوص آسیب‌شناسی صورت گیرد.

سردار حاجیان تأکید کرد: امروز باید در حوزه قاچاق کالا و مقابله با قاچاقچیان، یک آسیب‌شناسی صورت گیرد؛ باید نظارت بر صادرات و واردات سختگیرانه باشد و قوانین اصلاح و سختگیر‌انه‌تر شود.

سخنگوی فراجا گفت: امروز پلیس نیاز دارد که به سامانه تجارت وزارت «صمت» دسترسی داشته باشد؛ اما هم‌اکنون دسترسی ما ناقص است.

شهادت ۸ نیروی پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا

وی عنوان کرد: از دو سال گذشته تاکنون نیروی انتظامی هشت شهید در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

سردار حاجیان گفت: امروز کالای اساسی باید کد شناسایی داشته باشند تا امکان ردیابی آن‌ها باشد.

سخنگوی فراجا با اشاره به اینکه قانون برخورد با خودروهای قاچاق‌بر (شوتی) باید اصلاح شود، افزود: در سال گذشته این خودروها باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنانمان در جاده‌ها شدند؛ همچنین ۳۱۸ نفر از راننده‌های شوتی به دلیل واژگونی مجروح و فوت کردند و مقصر اصلی ۱۷۷ فقره تصادف بودند که مجروحیت ۵۴۹ نفر از هموطنانمان را به همراه داشت.

وی حاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۱ درصد کشفیات ما در فضای مجازی مرتبط با باندهای سازمان یافته بوده است؛ همچنین ۲۸۸ نفر در همین راستا دستگیر شدند.

انهدام ۲۲ باند فروشنده سلاح قاچاچ 

سردار جاجیان اظهار داشت: در سال گذشته ۶۵۱ مورد عملیات بر علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی انجام شد که در همین راستا ۲۲ باند منهدم شدند که گردش مالی این باندها دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

سخنگوی فراجا با اشاره به عملیات پانجیا تصریح کرد: این عملیات توسط پلیس فتا در سطح بین‌اللمل و با هدف مقابله‌ با داروهای تقلبی و قاچاق صورت می‌گیرد؛ پلیس فتا ایران در سال گذشته هشت عملیات بین‌المللی داشت و تعداد زیادی دارو قاچاق کشف کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرزهای کشور به خصوص مرزهای شرقی گفت: امروز امنیت در تمامی مرزها برقرار است و هیچ‌مشکلی نداریم.

سردار حاجیان درباره همکاری با کشور قطر در جام جهانی افزود: پلیس آماده همکاری با کشور قطر است و تمهیدات لازم برای پذیرش گردشگران در جزیره کیش، هرمزگان و ... دیده شده است؛ کشور ما بر اساس آمارهایی که پلیس اینترپل داده است کشور ما از لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد.

سخنگوی ناجا در خصوص مبارزه با جرائم خشن خاطرنشان کرد: پلیس در این خصوص در سراسر کشور طرح‌های مختلفی برگزار می‌کند و تاکنون اراذل و اوباش زیادی دستگیری و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی ادامه داد: امنیت خط قرمز پلیس است و اگر متهمی به دستورات پلیس توجه نکند متناسب با شرایط با او برخورد خواهد شد؛ مجازت‌های در نظر گرفته در قانون باید متناسب با جرم صورت گرفته نیست و باید قانون گذار در این خصوص یک آسیب‌ شناسی انجام دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار