نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

نیازمند طراحی زیربنای تمدنی مبتنی بر عقلانیت هستیم

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امروز لازم است تا به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم. این تمدن نیازمند طراحی زیر بنای تمدنی است که مبتنی بر عقلانیتی بوده و نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد.
کد خبر: ۵۲۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 16May 2022

نیازمند طراحی زیر بنای تمدنی مبتنی بر عقلانیت هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، در دیدار با «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز، سبک زندگی در جامعه است و تمدن غربی که مبتنی بر کشف روابط است، کم‌تر به ارزش‌های انسانی توجه دارد.

وی با بیان اینکه تمدن فعلی در برابر فرهنگ دینی و ارزش‌ها، یا خنثی و یا نافی آن است، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امروز لازم است تا به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم. این تمدن نیازمند طراحی زیر بنای تمدنی است که مبتنی بر عقلانیتی بوده و نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: در مقام نظریه‌پردازی صحبت راحت است؛ اما زمانی که در مقام عمل قرار می‌گیریم، متوجه خواهیم شد که به این سادگی نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا تحول در علوم انسانی با سختی فراوان و بسیار کند اتفاق می‌‎افتد، گفت: اگر کشوری در عرصه علم متوقف شود، به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار