نماینده مردم در مجلس:

قانون شفافیت منجر به مستحکم شدن پایه‌های نظام می‌شود

زاهدی گفت: اگر شفافیت در حوزه اقتصاد شکل گیرد، خود به خود با رانتخواری مبارزه شده و مسیر برای بروز فساد تنگ می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ - 19May 2022

قانون شفافیت منجر به مستحکم شدن پایه‌های نظام می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدمهدی زاهدی» عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره تأثیر شفافیت عملکرد دستگاه‌های مختلف بر جلب اعتماد عمومی، اظهار داشت: این شفافیت اعتمادی در دل مردم و جامعه نسبت به دولت، حاکمیت و مجموعه نظام ایجاد می‌کند که بسیار ارزشمند بوده و به صورت غیرمستقیم بر اقتصاد نیز تأثیرگذار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که اعتماد از سوی مردم حاصل شود، بر جنبه‌های مختلف نیز تأثیر خواهد داشت که یک جنبه آن بحث اقتصادی در کنار مباحث اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی و ... است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدالت اجتماعی است که در حال حاضر در این حوزه مشکل داریم.

وی افزود: تصور کنید اگر شفافیت در حوزه اقتصاد شکل گیرد، خود به خود با رانتخواری به شکل ویژه‌ای مبارزه شده است چرا که مسیر رانتخواری با شفافیت تنگ می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شفافیتی که منجر به افزایش اعتماد مردم شود، در حوزه سیاسی نیز منجر به افزایش مشارکت مردم در سرنوشت خود خواهد شد که در زمان انتخابات تبلور می‌یابد و این حضور فعال باعث مستحکم شدن پایه‌های نظام می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار