کتاب «خانواده تراز» رونمایی شد؛

ملکی فاراب: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خانواده باید ایرانی اسلامی باشد

نویسنده کتاب «خانواده تراز» با تاکید براینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده باید ایرانی اسلامی باشد، گفت: دین دستوراتی دارد که اگر در هویت یک ملت قرار گیرد، شاید پذیرفته نشود. الگو فقط نباید اسلامی باشد؛ زیرا هویت ملی ملت‌ها هم باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 20May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی مجموعه‌کتاب «خانواده تراز» با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انتشارات سروش برگزار شد.

«ندا ملکی فاراب» نویسنده کتاب «خانواده تراز»، اظهار داشت: این کتاب بخشی از رساله دکتری بنده است. به اعتقاد من، خانواده مهم‌ترین مسئله برای نظام ماست. خانواده امروز ایرانی نیازمند آن است که صاحب‌نظران به دادش برسند تا بتواند با شرایط امروز جهان سازگار شود.

وی افزود: من قبول ندارم که می‌گویند نظام خانواده در حال فروپاشی است. این اساساً غلط است. در حال حاضر، ما حجم عظیمی از زنان و بانوان را داریم که در سطح جامعه و فضای مجازی حضور یافته‌اند. به نظام خانواده آسیب‌هایی وارد شده؛ چراکه خانواده‌های ما مهارت‌های لازم با ابزارهای جهان مدرن امروزی را یاد نگرفته‌اند. مصداق آن هم رسانه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

فاراب افزود: من سعی کردم این کتاب را با ابعاد مختلف علمی و در زمینه‌های مختلف بررسی کنم. خانواده ایرانی چرا اصول اسلامی را قبول می‌کند؟ چون شباهت‌های اساسی بین این اصول‌ها وجود دارد. پژوهش‌های منسجم و سازمان‌یافته و معیاری برای خانواده هنوز تدوین و معرفی نشده است.

ملکی فاراب بیان کرد: از منابع اسلامی و ملی می‌توانیم چارچوب‌های خانواده تراز خودمان را به عنوان خانواده الگو به جامعه معرفی کنیم. تمامی گزاره‌های خانواده از کتب اسلامی استخراج شده است. تاکنون ششصد شاخص استخراج کردیم که برخی‌ها الگوی یک خانواده تراز را معرفی کردند؛ اما آنها علمی نبود یا جامعیت نداشت.

ندا ملکی با اشاره به اینکه اسلام خیلی مقتدر است و حرفش را هم می‌زند، افزود: یکی از اساتید استرالیا گفت پسوند اسلامی را از عنوان مقاله‌ات پاک کن تا این اصول در دانشگاه‌های معتبر جهانی ورود پیدا کند؛ اما چگونه می‌توان این کار را کرد، وقتی تمام منابع من از اسلام است؟ تحلیل‌های این کتاب با تحلیل‌های روان‌شناسی به صورت علمی بررسی شده است. در منابع ملی که من از آنها استفاده کردم، به ویژگی‌های خانواده‌های قبل از اسلام هم اشاره شده. اما متاسفانه جامعیت وجود نداشت. چون یا اسلامی بود، یا ایرانی.

ملکی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده باید ایرانی اسلامی باشد؛ چراکه دین دستوراتی دارد که اگر در هویت یک ملت قرار گیرد، شاید پذیرفته نشود. الگو فقط نباید اسلامی باشد؛ زیرا هویت ملی ملت‌ها هم باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار