معاون اقتصادی استاندار ایلام:

طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در درازمدت سفره مردم را تقویت می‌کند

«عباسی» گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و پرداخت آن به افراد واجد شرایط در درازمدت سفره مردم را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ - 21May 2022

طرح مردمی سازی یارانه‌ها در درازمدت سفره مردم را تقویت می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «شهریار عباسی» روز معاون اقتصادی استاندار ایلام امروز (شنبه) در نشست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه ها اکنون مهمترین مبحث رسانه و مردم است که باید ابعاد مختلف آن تشریح شود.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ دولت قبل در راستای مبارزه با تحریم و حفظ قدرت خرید مردم و به جهت خرید کالاهای اساسی ارز ترجیحی را تصویب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان کرد: همان ابتدا بخشی از اقتصاددان ها با این طرح مخالفت کردند، هدف این طرح چیز دیگری بود اما به دلیل تقاضای زیاد ارز در بازار، انتظاراتی که داشتیم، محقق نشد و باعث ایجاد شکاف عمیق بین نرخ ارز دولتی و ارز آزاد بازار شد.

عباسی تاکید کرد: بخش دیگری از نارسایی های این ارز مربوط به این است که این ارز با هدف واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شده بود اما بسیاری از بازرگانان و تجار ضمن دریافت ارز، برای واردات کالاهای اساسی استفاده نکردند و انحرافات زیادی در این طرح به وجود آمد.

وی عنوان کرد: بخشی از آنها دذر قبال دریافت ارز ترجیحی هیچ کالایی وارد نکردند، بخشی ارز را گرفته و کالاهای لوکس وارد کردند که این امر منجر به ایجاد بستری برای رخ دادن فساد اقتصادی کلان در کشور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار