در صحن علنی شورای شهر شیراز صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده سردار «عبدالله اسکندری» سیدالشهدای مقاومت فارس

همزمان با سالروز شهادت سردار شهید «عبدالله اسکندری» از «علیرضا اسکندری»، عضو شورای شهر ششم و فرزند این شهید والامقام به نمایندگی از خانواده شهید اسکندری تجلیل شد.
کد خبر: ۵۲۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، در شصت و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید «عبدالله اسکندری»، از «علیرضا اسکندری» فرزند این شهید والامقام و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در شورای ششم به نمایندگی از خانوده سردار شهید عبدالله اسکندری تجلیل شد.

عبدالله اسکندری ۱۵ فروردین ۱۳۳۷ در قصردشت شیراز چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد. این شهید گرانقدر در  هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور فعال داشت.

سردار اسکندری پس از پایان جنگ تحمیلی باز هم به خدمت‌رسانی به مردم به ویژه خانواده‌های شهدا همت کرد و در نهایت در  مقام مدیریت بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس خدمت به خانواده‌های شهدا و رزمندگان را سرلوحه کار خود قرار داد.

پس از حمله تکفیری‌ها و داعش به سوریه و عراق، سردار مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) یک لحظه درنگ ننمود و ترک میز و مقام دنیوی کرد و عازم سوریه شد و در نهایت پس از سالها مجاهدت در جبهه‌های دفاع مقدس، در سن ۵۵ سالگی در تاریخ یکم خرداد ۱۳۹۳ در حلب به دست تکفیری‌ها  و گروه تروریستی اجناد الشام به مقام والای شهادت نایل شد.

 این شهید والامقام آن چنان خار چشم دشمنان اسلام بود که همچون سیدالشهدا (ع) سر مبارکش را از پیکر مطهرش جدا و بر سر نیزه کردند و پیکر این شهید گرانقدر نیز هرگز به میهن باز نگشت  زیرا خانواده‌اش به ویژه همسر گرانقدرش حاضر نشدند از پول بیت المال برای معاوضه و تحویل پیکر این سردار رشید، هزینه شود.

در تاریخ 12 بهمن 1396 یادبود این شهید گرانقدر با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای شیراز رونمایی شد.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار