استاندار همدان:

قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان به صورت جهادی اقدام کند

«قاسمی فرزاد» با اشاره به اینکه قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان به صورت جهادی اقدام کند، گفت: گروه‌های جهادی، می‌توانند بخشی از انرژی و توان خود را روی موضوع عفاف و حجاب هزینه کنند.
کد خبر: ۵۲۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 25May 2022

قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان به صورت جهادی اقدام کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز در قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان، اظهار داشت: در موضوع عفاف و حجاب، به دنبال تفکیک جنسیتی نیستیم، بلکه شمولیت عام برای آقایان و خانم‌ها دارد. دستگاه‌های فرهنگی، آنچنان که باید و شاید به اصل و کُنه موضوع عفاف و حجاب نپرداختند.

وی با بیان اینکه در همه کشور‌ها پوشش و حجاب تعریف شده است و به مقتضای مکان و زمان پوشش خاص خود را دارند، افزود: غرب پس از اشتباهاتی که در حوزه فرهنگی انجام داده، اخیرا توجه به خانواده و کانون خانواده را در دستور‌ کار قرار داده‌ است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه اعتقادات و ارزش‌‌های دینی جزء لاینفکِ فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی ما است، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی با ارائه برنامه و طرح، در‌ راستای اقناع‌سازی عمومی در جهت عفاف و حجاب اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که باید به آن توجه شود ابلاغ، انجام و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های پوشش و حجاب در دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار همدان با بیان اینکه آنچه می‌تواند در حوزه عفاف و حجاب، پیش از هر چیز موثر واقع شود، پرداختن به اذهان، افکار و اندیشه هاست، افزود: فرهنگ و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل پیچیده است و با تکیه بر برخورد های قهری توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی، می‌توانند بخشی از انرژی و توان خود را روی موضوع عفاف و حجاب هزینه کنند، گفت: جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب می‌تواند نقش موثری داشته باشد. یعنی با تبیین دقیق، آثار بی بند‌وباری، ابتذال برای مردم و خانواده روشن خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان به صورت جهادی اقدام کند، متذکر شد: مجموعه نخبگانی استان و اعضای قرارگاه عفاف و حجاب، به نحوی اقدام کنند که تحولی بزرگ در حوزه اندیشه و فکری انجام گیرد و از راه‌ها و برنامه‌هایی که غرب در پیش گرفته، پرهیز شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و اداری ملزم به رعایت قانون عفاف و حجاب در مجموعه خود هستند، گفت: همه اعضای قرارگاه عفاف و حجاب با هم‌افزایی و هم‌فکری، طرح‌‌ها و برنامه‌های کارشناسی شده و کاربردی ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار