رئیس سازمان سینمایی کشور خبر داد؛

احیای ۴۰ سینما در سفر‌های استانی دولت سیزدهم

«خزایی» گفت: در سفر‌های استانی چندماه گذشته دولت، ۴۰ سینما احیا و به چرخه سینمایی کشور اضافه شده است.
کد خبر: ۵۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 22June 2022

کشف و شناسایی استعدادها مورد توجه دولت سیزدهم استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد خزایی» رئیس سازمان سینمایی کشور، امروز (چهارشنبه) در نشست با فعالان هنری و سینمایی استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم فرهنگ است، اظهار داشت: سه شورای فرهنگی در دولت احیا شده و در همین راستا شورای فرهنگ و هنر به ریاست رئیس جمهور تأسیس و مسائل کلان فرهنگ در این شورا‌ها بازنگری می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کانون مساجد و کانون‌های دیگر فرهنگی، تصریح کرد: این مشکلات در جلسات شورای فرهنگ و هنر مطرح و توسط رئیس جمهور برای رفع آن‌ها تلاش شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تأسیس شورای هنر یکی از خدمات دولت سیزدهم به جامعه فرهنگی کشور است و مصوبات آن پس از تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فرهنگی قابل اجراست.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، اعلام نظر سریع در خصوص ثبت مؤسسات و خانه‌های فرهنگی است که با اعضای حقیقی و حقوقی بررسی و تأیید یا رد درخواست‌ها در اسرع وقت انجام می‌گیرد.

خزایی احیای شورای سینما که در ۱۰ سال گذشته فقط چند جلسه برگزار کرده بود را یکی از دیگر خدمات فرهنگی دولت سیزدهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه سینما دغدغه دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم شورای عالی سینما در استان‌ها را شکل داده و برای مصوبات این شورا ضمانت اجرایی تعریف کنیم تا با این کار در استان‌ها بیش از پیش به سینما توجه شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه لازم است شناسایی دقیقی از زیرساخت‌ها در استان‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در سفر‌های استانی چندماه گذشته دولت، ۴۰ سینما احیا و به چرخه سینمایی کشور اضافه شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از دیگر نکاتی که مورد توجه دولت سیزدهم است کشف و شناسایی استعداد‌ها و برنامه‌ریزی بر مبنای آن‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها