مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

کسب ۷ جایزه نمایش «سومین روز تابستان» در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

«لطفی شهپر» گفت: نمایش «سومین روز تابستان» که با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تهیه شده است، موفق به دریافت هفت جایزه در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شد.
کد خبر: ۵۳۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ - 28June 2022

کسب ۷ جایزه نمایش «سومین روز تابستان» در جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان«امین لطفی شهپر» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس،‌ اظهار داشت: نمایش «سومین روز تابستان» به کارگردانی «محسن پورقاسمی» و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان موفق به دریافت جوایز متعددی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شد.

وی با بیان اینکه این نمایش در قالب میکروتئاتر است، افزود: قصه نمایش مربوط به دهه شصت و زندگی روزمره چند نوجوان است و با توجه به اینکه دهه شصت مقارن با ایام جنگ تحمیلی بود سعی شده است در این اثر به‌طور غیر مستقیم اتفاقات و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.

لطفی با اشاره به اینکه این اثر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موفق به کسب هفت جایزه شد، ادامه داد: این اثر کاندید دریافت بهترین کارگردانی، لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد، لوح تقدیر بهترین پوسترو بروشور، لوح تقدیر بهترین نور پردازی، لوح تقدیر بهترین طراحی صحنه،لوح تقدیر بهترین نمایش از نگاه تماشاگران مردمی و لوح تقدیر حوزه هنری کشور را دریافت کرد.

وی با اشاره به بازی «سیدمهرداد کاووسی» در این اثر، تصریح کرد: بازیگر این نمایش به جای ۱۶ نفر صحبت می‌کند، که این نمایش را تبدیل به یک اثر خاص کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار