نماینده مردم در مجلس:

اقدامات سپاه علیه تروریست‌ها منطبق با حقوق بین‌الملل بوده است

مقتدایی گفت: حمله سپاه پاسداران به مواضع گروهک‌های تروریستی اقلیم شمال عراق استفاده از حق قانونی یک کشور در برابر حملات و درازدستی است.
کد خبر: ۵۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ - 03October 2022

اقدامات سپاه علیه تروریست‌ها منطبق با حقوق بین‌الملل بوده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های تروریستی اقلیم شمال عراق، اظهار داشت: حمله به کسانی که به حریم داخلی کشورمان تجاوز و در امور داخلی‌مان دخالت کردند اقدامی است که ابعاد مختلف بازدارندگی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بر همین اساس می‌توان اذعان کرد اقدامات اخیر سپاه پاسداران کاملا منطبق با حقوق بین‌الملل بوده و در منشور ملل متحد ابعاد دفاع از خود و موضوعات مرتبط به آن کاملا به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: در واقع اقدام کشورمان هم دارای ابعاد دفاعی و بازدارندگی بوده و هم جنبه‌های حقوق بین المللی و استفاده از حق قانونی یک کشور در برابر حملات و درازدستی‌های سایر عوامل را دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد اگر اقلیم شمال عراق به وظایف حقوقی و حسن همجواری و موضوعاتی از این دست بیش از پیش توجه می‌کرد و رسالت خود را انجام می‌داد، قطعا زمینه نابسمانی در مرز‌ها بوجود نمی‌آمد یا از طریق مذاکره قابل حل بود.

مقتدایی گفت: اکنون بخشی از تروریست‌ها زمینه سازی انجام اقدامات تروریستی در سطح کشورمان را برنامه ریزی کرده اند لذا چاره‌ای جز اقدامات دفاعی از این دست باقی نمانده است؛ بنابراین سپاه پاسداران رسالت ذاتی خود در دفاع و حراست از انقلاب اسلامی را انجام داده و هم رسالت خود در آرام سازی مرز‌ها و ایجاد امنیت را به ثمر رسانده و همچنین کوتاهی‌های کسانی که در خارج از مرز‌ها مسئولیت بر عهده دارند را گوشزد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چنین اقداماتی وظیفه پاسداری خود را محقق کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها