برگزاری دومین همایش «دیده بان صبح» در یزد

دومین همایش «دیده بان صبح» ویژه گرامیداشت خبرنگاران استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ - 04October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، دومین همایش «دیده بان صبح» ویژه گرامیداشت خبرنگاران استان یزد با حضور آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر یزد در سالن همایش «عباس پور» برگزار شد.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم اظهار داشت: با ظهور پدیده انسان و ارتباطی بودن وجود انسان و اجتماعی بودن آن، پدیده رسانه یک ضرورت انکار ناپذیر است.
 
وی افزود: نمونه‌های فراوانی را می‌توانیم ارائه دهیم که اگر رسانه نبود در ابعاد گوناگون و با ابزار‌های مختلف تاریخی، امروز بشریت به رشد و کمال دست پیدا نمی‌کرد. از ابتدای خلقت رسانه‌ برای رشد بشر وجود داشت.
 
آیت‌الله مدرسی  افزود: کسانی که امروز در فضای رسانه کار می‌کنند پا جای پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) قرار می‌دهند. رسانه اینقدر مهم است و جایگاه دارد و امروز برای همه ما روشن است که رسانه در مدیریت کلان کشور اثر گذار است.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: در فضای حاکم بر جامعه، این رسانه‌ها هستند که جولان می‌دهند و آنچه که امروز همه ما وظیفه داریم این است که در جنگ ترکیبی خود را مجهز و مسلح کنیم.
 
وی افزود: باید برای مردم جنگ‌ شناختی را روشن کنیم. دشمنی ذهن‌ها را مورد هدف قرار داده است تا مفاهیم را تغییر دهد. این رسانه است که باید در مقابل جنگ شناختی خود را مسلح کند. دشمن در حال سربازگیری در هر محیطی است و در این جریان همه ما مسئول هستیم.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: قرآن در جنگ شناختی راهکاری برای ما در سوره «حجرات» معرفی کرده است. در اولین آیه می‌فرماید: مردم مواظب باشید سلیقه شخصی خود را بر سلیقه شخص پیامبر (ص) که رهبری الهی جامعه است مقدم نکنید. امروز دشمن می‌خواهد این پرچم را بخواباند، پرچم رهبری را سرنگون شده تلقی کند، قرآن می‌گوید از این پرچم رهبری جلو نیافتید و آن را گم نکنید.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر می‌خواهید مغلوب جنگ شناختی نشوید قدرت تدبر را باید به جامعه بدهیم. فضای مجازی به گونه‌ای شده است که مردم بدون تحقیق و تدبر آن را می‌پذیرند.
 
رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس، اجرای گروه سرود فجر جاوید و تجلیل از خبرنگاران فعال استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها