نحوه توزیع غذا در جبهه+ فیلم

وعده غذا در جبهه از طریق کامیون‌ها به عقبه و سپس بین گردان‌ها توزیع می‌شد.
کد خبر: ۵۵۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹ - 02December 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از بخش‌های مهم نیرو‌های نظامی در زمان دفاع مقدس بخش پشتیبانی بود. پشتیبانی کار تجهیز و رسیدگی به امور رزمندگان را در امور مختلف برعهده داشت و از این رو بخشی از آمادگی رزمندگان برای حضور در صحنه نبرد به قدرت پشتیبانی بازمی‌گشت. هرچه پشتیبانی قویتر و کاملتر بود کار رزمنده‌ها در خط مقدم دفاع و عملیالت بهتر صورت می‎گرفت. هرچند رزمندگان اسلام در شرایط کمی امکانات، سختی‌ها و کمبود‌ها بازهم وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و به تکلیف خود در قبال دفاع از وطن و دفع متجاوز عمل می‌کردند.

نحوه توزیع غذا در جبهه+ فیلم

بخشی از کار پشتیبانی در جنگ تهیه و توزیع غذا در بین یگان‌‍ها و نیرو‌های رزمنده بود. کاری که از تهیه مواد غذایی از شهر‌های مختلف انجام شده، وارد مرحله پخت غذا در آشپزخانه شهر‌های مرزی و سپس توزیع آن می‌شد. در اولین مرحله پشتیبانی و تدارکات علاوه بر خرید اقلام مورد نیاز پخت غذا بخشی از مواد غذایی را از اقلام اهدایی مردم به جبهه‌ها تهیه می‌کردند.

در فیلم پیش رو که اواخر اسفند سال ۱۳۶۲ در دشت جفیر ضبط شده است، بخشی از انبار تدارکات لشکر ۸ نجف اشرف را نشان می‌دهد که محمود اصفهانی به بیان توضیحاتی درباره عقبه تدارکاتی لشکر ۸ نجف اشرف پرداخت.

ابوالشهید مرحوم حاج محمد علی نجفیان در این فیلم توضیح می‌دهد: در بخش تدارکات لشکر ۸ نجف اشرف هستیم، نان، ماست، میوه و برخی از وسایلی که جهت تغذیه رزمندگان توزیع می‌شود را می‌بینیم.

در ادامه دوربین به سراغ انباری می‌رود که داخل آن مقادیری نان، مواد‌غذایی، ماست و میوه ذخیره شده و رزمنده‌ای در این خصوص توضیح می‌دهد که اقلام مذکور از نقاطی مانند اصفهان، خمینی‌شهر، خرم‌آباد، نجف‌آباد و لنجان‌سفلی به رزمندگان اهدا شده است.

این شخص همچنین توضیح می‌دهد که غذا در (دانشگاه شهید چمران) اهواز پخت شده و به این نقطه انتقال داده می‌شود. در بخش دیگری از فیلم، کامیون حامل غذا که به گفته اصفهانی، حامل بیش از چهار هزار غذا است، وارد منطقه شده و مرحله توزیع غذا بین تویوتا‌هایی که هر کدام از گردان یا واحدی آمده‌اند، آغاز می‌شود.

همچنین توضیح می‌دهد که عقبه لشکر تقریبا هر وعده ۱۵۰۰ نفر را غذا می‌دهد. غذا در آشپزخانه اهواز پخته شده و سپس به عقبه تدارکاتی لشکر ۸ نجف در عملیات خیبر می‌آید.

فرد بعدی از گردان امیرالمومنین (ع) می‌گوید: گردان ما حدود ۳۵۰ نفر جمعیت دارد که هر روز از این منطقه غذا را تهیه می‌کنیم. غذا‌ها در کامیون‌هایی به عقبه لشکر ۸ نجف آورده می‌شود و نمایندگان هر گردان با یک تویوتا برای گرفتن غذا به عقبه می‌آیند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها