دلنوشته/ سمیه اقدامی

لبخندش قند به دل مومنانه ما آب می‌کند

آقا جانمان آفتاب است و آفتاب توی آفتاب آفتاب می‌شود، در شب شعرها لبخندش، قند به دل مومنانه ما آب می‌کند و در خطبه‌های نمازش صلابت و محکم بودنش بر روی جا میخ کوبمان می‌کند.
کد خبر: ۵۵۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ - 05December 2022

لبخندش قند به دل مومنانه ما آب می‌کندبه گزارش گروه استان‌های دفاع‌پرس، «سمیه اقدامی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان؛ صدایش را که می‌شنوم دلم قرص می‌شود، نگاهش را که نمی‌توانم توصیف کنم، از بس جاذبه دارد و جذبم می‌کند در مقابل آنچه که از روی ادب باید سکوت کنم و نمی‌توانم جلوی ضربان تند قلبم را بگیرم.

از ذوق هم گاهی اشک بی‌مهابا سر می‌خورد از چشمانم و لب به دندان می‌گیرم که آقا جانمان سر سلامت باشند و مانند خورشید هر روز بر سرزمین باورمان بتابند، حتی یک لحظه خیال مکدر شدن حالشان، حالم را دگرگون می‌کند.

آقا جانمان را می‌گویم که مانند کوه استوار است و مانند روز روشن، روشن است از آگاهی و تدبیر و بصیرت.

عالمی‌ست که نمونه‌اش را در این قد و قواره کم خوانده‌ام در کتاب‌های تاریخی که زندگی نامه حاکمان سرزمین‌های دور و نزدیک را نوشته‌اند.

مهربان، خوشرو و مقتدر است، در حالی که دست نوازشش را بر سر کودک خردسال می‌کشد با میانسالان نیز با ادب و خودمانی ست.

در شب شعر‌ها لبخندش، قند به دل مومنانه ما آب می‌کند و در خطبه‌های نمازش صلابت و محکم بودنش بر روی جا میخ کوبمان.

در دیدار با رؤسای کشور‌های مختلف چنان آماده و بی‌نگرانی می‌نشیند و گپ و گفت دارد که گویی از قبل نتیجه این مصاحبت را می‌داند و چیزی جز خیانت به ملت‌های آزاده نگرانش نمی‌کند.

حق را فریاد می‌زند و مقاومت را درس می‌دهد، اما مظلوم‌ترین مظلوم حکومتش است.

گاهی پدر می‌خوانمش و گاهی آقا جان صدایش می‌کنم، گاهی امام و گاهی مقام معظم رهبری و...، اما خود خود واقعی «علی» است.

هیچ چیز را برای خودش نخواسته، در این جایگاهی هم که هست به خاطر من و توست.

ایران را کنار اسلام، اسلام را در دل ملت، ملت را برای پیشرفت، پیشرفت را برای استقلال، استقلال را برای آزادی و آزادی را برای زندگی بهتر همیشه و همیشه خواسته است.

اگر بر کاری نهی می‌کند، اگر بر کاری تذکر می‌دهد، اگر امر به فرمایشی دارد برای این است که یادمان بدهد دوست و دشمن چقدر به ما نزدیکند و حواسمان باشد.

حواسمان باشد که در تب و تاب آینده، در پستی و بلندی‌های زندگی اگر هدف مشخص و راه با بصیرت روشن باشد، نتیجه همیشه مثبت است.

آقا جانمان خوب یادمان داده، خدا همیشه هست فقط کافیست اعتماد کنیم، فقط کافیست خوب ببینیم و فریب غربزده‌های فتنه انگیز وطن فرش را نخوریم.

آقا جانمان آفتاب است و آفتاب توی آفتاب آفتاب می‌شود، آقاجانمان کسی است که عشق در دهانش ذوق می‌کند و تا دلت بخواهد در دلش شعر و خدا و نور دارد، پشتمان به قداست اندیشه اش که جهانی شدن اسلام ناب محمدی (ص) ست گرم است، دست‌های زخم خورده اش که توی دست خدا نور شد، بیرق رستگاری را برافراشته نگه داشته تا به دست صاحب برحق زمان برساند همیشه خیر داشته، خیرخواهی اش برای فرزندان ایران اسلامی ثابت شده است، سایه اش بر سرمان مستدام، کاش در این روز‌های ناجوانمردانه‌ی تردید باری بر دلش نباشیم و زخمی بر خاطره اش نیفزاییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها