با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور؛

اهداف سازمان پدافند غیرعامل شهر تهران تبیین شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مدل ساختار فرماندهی دفاع غیر نظامی در تهران طراحی و دستور العمل نحوه کمک رسانی نیروهای مسلح به فرماندهی دفاع غیر نظامی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.
کد خبر: ۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 05November 2013

اهداف سازمان پدافند غیرعامل شهر تهران تبیین شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که برای ارائه گزارش در خصوص عملکرد وتبیین اهداف سازمان پدافند غیرعامل در تهران در جلسه شورای شهر تهران حضور داشت، با اشاره به اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل به خصوص در تهران، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب افزایش ایمنی، بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، ارتقاء پایداری و استمرار خدمات ضروری شهر، دفاع زیستی و بیولوژیکی و تامین نیازهای مردم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: وقوع بحران ها و شرایط اضطراری اداره مردم یک قابلیت اساسی است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کل کشور، چالش های اساسی پدافند غیرعامل شهر تهران را استقرار اکثر مراکز اصلی دولتی و تصمیم گیر، گستردگی غیر معمول جغرافیایی و جمعیتی، تمرکز مراکز پرخطر در شهر، وجود آسیب پذیری های عمده زیرساختی در شهر و نبود ساختار مدیریتی واحد برای شرایط اضطراری در شهر تهران دانست.
 
سردار جلالی درادامه به برخی اقدامات اساسی انجام شده در پدافند غیر عامل شهر تهران اشاره کرد و گفت: مدل ساختار فرماندهی دفاع غیر نظامی در تهران طراحی و دستور العمل نحوه کمک رسانی نیروهای مسلح به فرماندهی دفاع غیر نظامی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است و همچنین شهرداری تهران از برخی طرح های پدافند غیرعامل حمایت های مناسب را انجام داده است.
 
وی تاکید کرد: صیانت، حفاظت و هدایت مردم در شرایط اضطراری و نیز ارتقاء توان اداره پایدار شهر تهران در شرایط خاص از اهداف و کارکردهای پدافند غیرعامل شهر تهران است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: راه اندازی کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری تهران، سازماندهی کمیته پدافند غیرعامل در شورای شهر تهران و نیز تهیه سند راهبردی و طرح جامع پدافند غیرعامــل در شهر تهران می تواند در اجرای سیــاست پدافند غیر عامل موثر باشد.
 
همچنین در این جلسه، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص اجرای پدافند غیرعامل در تهران گفت: توجه به این موضوع سابقه طولانی دارد؛ اما آنچه اهمیت دارد بحث مدیریت مردم است؛ متاسفانه در برخی شرایط بحرانی، مردم را در صحنه داریم و حتی منابع کمکی هم به مناطق بحرانی ارسال میشود اما چون بحث مدیریت مردم را نداریم ، توزیع درستی هم صورت نمی گیرد.
 
ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز بر ضرورت خروج صنایع نظامی تهران اشاره کرد و افزود: به غیر از صنایع نظامی موضوعات دیگری مانند مخازن گاز و لوله های انتقال سوخت هم از جمله مسائلی است که برای شهر تهدید محسوب می شود. 
 
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا نیز در این خصوص گفت: در کمیسیون عمران شورای شهر تهران کمیته پدافند غیرعامل ایجاد خواهد شد؛ چرا که معتقدیم بسیار از طرح های بزرگ شهری علاوه بر آنکه پیوست و نظام فنی و اجرایی خواهند داشت باید پیوست پدافند غیر عامل هم داشته باشند.
 
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به اینکه در طرحهای و پروژه های شهری باید پدافند غیرعامل دیده شود، گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه و آشنایی مردم با فعالیت های مربوط به پدافند غیر عامل چه کارهایی صورت گرفته است.
 
محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز اظهار داشت: در تهران برای مقابله با بحران، سوله های بحران ایجاد شده است که در حال حاضر برای اهداف دیگری از ظرفیت آنها استفاده می شود.
نظر شما
پربیننده ها