معرفی کتاب/

«ستارگان جنوب شرق»

کتاب «ستارگان جنوب شرق» بر اساس زندگی شهدای بسیجی کارگر استان سیستان و بلوچستان قلم «یونس اربابی قلعه نو» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴ - 22March 2023

« ستارگان جنوب شرق»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «ستارگان جنوب شرق» بر اساس زندگی شهدای بسیجی کارگر استان سیستان و بلوچستان به قلم «یونس اربابی قلعه‌نو» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات شاملو با حمایت سازمان بسیج کارگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به چاپ رسیده است.

در این کتاب زندگی نامه 37 شهید کارگر بیان شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 

تابستان گرم سال ۱۳۴۸ بود و در حالی که همه خود را برای جشن میلاد مولود کعبه مهیا می کردند خانواده پارسائیان تولد نوزاد پسری زیبا را نیز جشن را به جشن نشسته بودند و در روز ۲۵ مرداد آن سال برایشان خاطره ای به یاد ماندنی رقم خود به مناسبت همین تقارن میلاد مولای متقیان و تولد این پسر نام علی رضا را بر او نهادند.

علیرضا بعنوان یک کارگر ساده در کنار پدرش فعالیت می کرد و می کوشد تا بخشی از هزینه‌های امرار معاش خانواده را تامین نماید او پسری آرام و مذهبی بود که در اوقات فراغت از کار اغلب وقتش را در مسجد محل سپری می‌کرد با شروع جنگ تحمیلی و شدت گرفتن آن فعالیت پایگاه‌های بسیج بیشتر از قبل شده بود و بسیاری از آموزش‌های اولیه نظامی بسیجیانی که راهی مناطق عملیاتی شدن در همین پایگاه داده می‌شد.

علیرضا هم که در سنین نوجوانی به سر می‌برد با عضویت در پایگاه بسیج در تمام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و امنیتی شرکت می کرد. او وقتی به پایگاه می رفت و  رزمندگان و یا جانبازانی را که در حال سپری نمودن دوران نقاهت بودند و اصرار داشتند تا هر چه زودتر به مناطق عملیاتی بازگردند، میدید بیشتر از قبل برای اعزام به جبهه تشویق می گردید اما هربار که متقاضیان اعزام به جبهه های حق علیه باطل می شد به دلیل شرایط سنی مانع رفتن او می شدند.

سرانجام این آرزوی علی رضا به واقعیت پیوست و او توانست برای بار نخست در سال 1364 عازم میادین نبرد شد.

او با خلق حماسه‌های مثال زدنی و بی نظیر پس از ۵۴ روز حضور مستمر در خط مقدم جبهه در چهارم بهمن ۱۳۶۵ شهد شیرین شهادت نوشید و خون سرخش بر خاکهای تفتیده کربلای ایران شلمچه این میعادگاه عاشقان ریخت.

فرازی از وصیت نامه شهید: مرگ حق است و تمام نفوس خواهند مرد و بهترین نوع مردن در راه خدا است برادران در به آسایش نباشید ما خلق شده ایم تا مورد آزمایش قرار گیریم زندگی جاوید در آن جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار