معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش است

امیر یوسفی خوش‌قلب گفت: ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش است و اطلاع‌رسانی بیشتر درخصوص آن در آینده نزدیک انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ - 08May 2023

ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، امیر سرتیپ «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفۀ فرمانده مرکز آموزش پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی اظهار داشت: شهید جلیلوند یکی از افتخارات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که خدمات ماندگاری در این استان انجام داده و همواره مایه خیر و برکت و تحول بود.

امیر یوسفی خوش‌قلب افزود: پدافند هوایی بیش از ۶۰۰ بار در کلام نورانی مقام معظم رهبری آمده و این نشان از اهمیت این مسئله در نگاه بلند ایشان دارد و یکی از مهمترین فرامین ایشان پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است و تفسیر این جمله نیاز به ساعت‌ها زمان دارد و پدافند هوایی بر خود افتخار می‌کند که در این جایگاه قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های انجام شده پدافند هوایی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه پیدا کرده و با توجه به راهبردهای پیش بینی شده گام‌های بلندی در راستای رفع توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان برداشته است.

وی یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ خواند و افزود: این سامانه برای درگیری با اهداف بالستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاع رسانی بیشتر در خصوص آن در آینده نزدیک انجام می‌شود.

امیر یوسفی خوش‌قلب ادامه داد: بهره برداری از سامانه نخست موشکی باور ۳۷۳ در راستای مقابله با اهداف دور ایستا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری بود که در مرتبه نخست استفاده آزمایشی، هدف را در برد ۱۵۴ کیلومتری منهدم کرد و برد این سامانه پس از موفقیت در برد ۱۵۰ کیلومتری، ظرف چند ماه به ۳۰۰ کیلومتر رسید و هدف در ۳۰۴ کیلومتری با برخورد مستقیم منهدم شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: جهش دفاعی در سایر کشورها همواره پله به پله بوده ولی در پدافند هوایی ایران این جهش دفاعی با قدرت و سرعت در جریان است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی و وحدت فرماندهی از جمله اولویت‌های پدافند هوایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارتقای توان رزم نیروی پدافند هوایی و آمادگی عملیاتی و رزمی و به روزرسانی و شناورسازی تمامی طرح‌های عملیاتی با توجه به تهدیدهای موجود از جمله اقدامات این نیرو بوده است.

امیر یوسفی خوش‌قلب تأکید کرد: تولید قدرت به معنای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی و انجام آموزش‌های مهارت محور و تعلیم و تربیت براساس اصول اسلامی از دیگر اولویت‌ها است و ما در مقابل طیف گسترده تهدیدات دشمنان همواره فعالانه عمل می‌کنیم و آمادگی صد درصد داریم.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره خار چشم دشمنان نظام اسلامی است، گفت: همواره پروازهای اطلاعاتی دشمنان را در شمال، جنوب، غرب و شرق کشور رصد می‌کند و به آنها اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشور را نمی‌دهد و قطعاً کوچک‌ترین تجاوزی با محکم‌ترین و قاطعانه ترین پاسخ روبه رو خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: بهره گیری از سامانۀ فرماندهی و کنترل بومی پیامبر اعظم (ص) و مدیریت صحنه نبرد با راهبرد هدایت تمرکزی و اجرای غیر تمرکزی از برنامه‌های این نیرو است.

امیر یوسفی خوش‌قلب ادامه داد: عبارت معروف «ما می‌توانیم» همواره سرلوحۀ رفتاری پدافند هوایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران است و به برکت این روحیه توانسته‌‎ایم بزرگترین دستاوردها را بیافرینیم و این مسیر پرافتخار را با اقتدار ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات، بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تعیین تکلیف تجهیزات قدیمی و به روز رسانی این تجهیزات، تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و دنیا در مجموعه پدافند هوایی از دیگر اقدامات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این اطمینان را به همه مردم می‌دهیم که امروز نیروی پدافند هوایی با قابلیت رادار ماورای افق، توانایی کشف اهداف پرنده، دورتر از آسمانِ اراضی تحت اشغال رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی را دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار