با زائرین اربعین/2

موکب خدام الحسین (ع) چه خدماتی را به زائرین حسینی ارائه می‌دهند؟

عوامل موکب با همه‌ی توان آماده‌ی پذیرایی از زایران اربعین حسینی در روزهای اتی هستند.
کد خبر: ۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 28November 2015

موکب خدام الحسین (ع) چه خدماتی را به زائرین حسینی ارائه می‌دهند؟

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کربلا ، تقریباً همهی خادمین برادر و خواهر به محل موکب واقع در جادهی نجف به کربلا و عمود 1120 رسیدهاند.

جمعیت زائران روز به روز در حال افزایش است و چایخانهی موکب که چند روزی هست راهاندازی شده به صورت 24 ساعته فعال و عرضه دمنوشهای ایرانی در کنار چای، عطر دل انگیزی را در ابتدای موکب پراکنده است. عدهای مشغول تکمیل نهایی ساختمان اسکان خدا هستند.

اسکان زائران برادر به ظرفیت 500 نفر راه اندازی شده و اسکان خواهران نیز امشب به ظرفیت 500 نفر بهره برداری میرسد.

آشپزخانهی موکب به صورت شبانه روزی فعال است و هر صبح 15 هزار حلیم برای صبحانه و هر ظهر 15 هزار پرس قیمه طبخ و عرضه میکند که با توجه به طعم ایرانی آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

هر روز نمازهای جماعت، سخنرانی، ادعیه و روایت عاشورایی در حسینیهی موکب برگزار میشود و قرار است در هفتهی جاری مراسماتی با حضور سخنرانان و مداحان مشهور برگزار گردد.

اینترنت رایگان به زائران ارائه میشود و غرفهی آستان مقدسهی حضرت معصومه(س) راه اندازی شده که در کنار عرضهی محصولات فرهنگی حضور خدام حرم حضرت معصومه در این غرفه مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

خادمین بخش تاسیسات همهی تلاش خود را به صورت شبانه روزی جهت رفع مشکلات تاسیساتی مخصوصا جریان برق میکنند و تاکنون به خوبی توانستهاند کمبود برق را از طریق ژنراتور جبران کنند.

بخش راهنمای زائرین از چند روز قبل به راهنمایی زائران و امور گمشدگان پرداخته و تلویزیون شهری موکب راه اندازی شده و قرار است در روزهای آینده بر روی پایهی اصلی خود به صورت دائم مستقر شود.

دوربینهای متعددی جهت حراست از موکب تعبیه شده و کارتهای شناسایی و لباسهای متحدالشکل میان خادمان توزیع شده است.

تیمهای رسانهای مستقر در موکب لحظه به لحظه به ثبت و مخابره تصاویر، اخبار و مستندسازی موکب مشغولند.

بخش کودک که از ابتکارات موکب خدام الحسین در سالهای گذشته بوده به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده و در همین ابتدا با حضور و استقبال گستردهی کودکان از ملیتهای مختلف همراه بوده است.

غرفهی حشد الشعبی که این روزها از محبوبترین جریانات مردمی در عراق می باشد، در موکب خدمات قرآنی و فرهنگی ارائه کردا و به جمع آوری کمک های مردمی برای حشد الشعبی مشغول است.

غرفهای نیز جهت ارائهی طرح اولیه از چشم انداز آیندهی موکب خدام الحسین در نظر گرفته شده که جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی نیز در همین بخش صورت می گیرد.

غرفهی هلال احمر، مستقر در موکب، به صورت شبانه روزی به مداوای بیماران و ارائه ی دارو به صورت رایگان مشغول است.

عوامل موکب با همهی توان آمادهی پذیرایی از زایران اربعین حسینی در روزهای آتی هستند.

نظر شما
پربیننده ها