با زائرین اربعین/1

مسئول موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س): برنامه‌های موکب خدام الحسین ( ع) با رویکرد فرهنگی انجام می‌شود + عکس

مسئول موکِب آستان مقدس حضرت معصومه (س) پیرامون برنامه‌های این موکِب در ایام اربعین حسینی و خدمات‌رسانی به زائرانی که با پای پیاده به کربلای معلا مشرّف می‌شوند، گفت: برنامه‌های این موکِب با رویکرد فرهنگی انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ - 28November 2015

مسئول موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س): برنامه‌های  موکب خدام الحسین ( ع) با رویکرد فرهنگی انجام می‌شود + عکس

به گزارش گروه خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کربلا ، حجتالاسلام والمسلمین فلاحپور، مسئول موکِب آستان مقدس حضرت معصومه (س)، که در کنار موکِب خدامالحسین(ع) قرار دارد پیرامون برنامههای این موکِب در ایام اربعین حسینی و خدماترسانی به زائرانی که با پای پیاده به کربلای معلا مشرّف میشوند، گفت: «برنامههای این موکِب با رویکرد فرهنگی انجام میشود و میتوان به ارائه فایلهای صوتی قرآنی، مداحی، کلیپها و ارائه خدمات اینترنت وایفا اشاره کرد.

وی ادامه داد: «در همین راستا سفیران کریمه اهلبیت (علیهمالسلام) که غالباً یک روحانی در کنار سه خادم، با لباس رسمی، هستند، درمقابل موکِب به خوشآمدگویی میپردازند و همچنین در کنار یک کارشناس عربی به موکِبهای دیگر سرکشی میکنند.

حجتالاسلام فلاحپور افزود: این کارشناسان با سرکشی به غرفههای مختلف، که دارای رسوم قبایل مختلف عراق هستند، از آنها تقدیر و تشکر میکند و سلام و تهیّت اعضای آستان مقدس حضرت معصومه(س) را به این خادمان ابلاغ میکنند.

وی تصریح کرد: همچنین سفیران ما با اهدای هدایای تبرکی آستان مقدس خدمت مسئولان موکِبها، از کار ارزشمند آنها تقدیر و تشکر میکنند.

حجتالاسلام فلاحپور خاطرنشان کرد: همچنین این موکِب دارای کارشناسان چهارزبانه است که به زبانهای فارسی، عربی، اردو و انگلیسی با زائران امام حسین (ع) صحبت میکنند و خدمات مشاوره و حتی راهنمایی مسیر را برعهده دارند.

مسئول غرفه آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: پخش محصولات فرهنگی بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) و پخش زیارت اربعین امام حسین (ع) در قالب رنگی، که کمحجم باشد، از دیگر برنامههای فرهنگی این موکِب است.

وی با اشاره به خدمات مشاوره به زائران حسینی، گفت: یک گروه از کارشناسان، متشکل از هشت نفر، در زمینة پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی و همچنین سایر سوالات شرعی، زائران را یاری میدهد.

حجتالاسلام فلاحپور با اشاره به همکاری موکِب آستان مقدس حضرت معصومه (س) با موکِب خدامالحسین(ع) که در عمود 1120 واقع شده، گفت: ما در برنامههای مختلفی با دوستان زحمتکش موکِب خدامالحسین(ع) در عرصه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی مانند تلاوت قرآن، پخش اذان زنده، برگزاری مراسمهای مذهبی و مداحی مشترک و اقامة نماز جماعت همکاری داریم و این کار در راستای همکاری با سایر موکبهای مستقر در مسیر پیادهروی کربلا انجام میشود.

وی دربارة استقبال زائران از برنامههای موکِب گفت: هرکجا که نام ائمه اطهار (علیهمالسلام) مطرح شود مردم با شور و شوق بسیار و استقبال وصفناپذیر برخورد میکنند چنانچه ما در روزهای اخیر شاهد اظهار علاقه زائران نسبت به خادمان حضرت معصومه (س) و گرفتن تبرک از آنها بودهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار