امام جمعه اندیشه:

تلاوت زیبایی اربعین را تنها در چشمان زینب (س) باید جست

امام جمعه اندیشه گفت: اربعین ‌آمد اما تلاوت زیبایی را تنها در چشمان زینب علیهاالسلام باید جست.
کد خبر: ۶۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ - 02December 2015

تلاوت زیبایی اربعین را تنها در چشمان زینب (س) باید جست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید علی مروج به مناسبت گرامیداشت اربعین حسینی اظهار کرد: چهل روز از اشکهای کربلا میگذرد، قطراتی که حاوی پیام دلاورمردی و فتحاند. امروز «جابر» و «عطیه» خود را به مدفن حنجره آزادگی رساندهاند.

وی بیان کرد: سلام بر حسین و یاران وفایش، سلام بر زائران چند میلیونی عاشقش که با وجود تهدیدات پوچ داعشیان با کولهباری از اندوه و حزن اما با شوق و ذوق وصف نشدنی به سوی حرم مطهرش بر مزار کشتگان عشق میشتابند و به شوق زیارت صحن و سرای ملکوتی آقا و مولایشان سر از پای نمیشناسند.
 
امام جمعه اندیشه گفت: اربعین آمد، باید از زینب و از زخمهای جان و دلش و نمازهای نشستهاش گفت.
وی تصریح کرد: اربعین آمد اما تلاوت زیبایی را تنها در چشمان زینب علیهاالسلام باید جست، اربعین میشکفد و نام زینب گل میکند. زینب از آنچه یزیدیان شرمزده هراس داشتند هم بالاتر بود، زینب علیهاالسلام با خطبهای از غربت در میان هلهله زنان شام گل گریه کاشت.
 
مروج خاطرنشان کرد: میدانیم که مبارزه حق علیه باطل، تاریخی به وسعت عاشورا دارد و صفبندی حسینیان و یزیدیان، زمان و مکان نمیشناسد پس هر روزی عاشورا و هر زمینی کربلاست.
 
وی اظهار کرد: کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسانهای آگاه، صلابت آسمانیاش را ستایش میکند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود میآورد.
 
امام جمعه اندیشه در پایان متذکر شد: نام آنانی که در معراج کربلا تن به خاک سپردند و به افلاک پرکشیدند، بعد از گذر قرنها هم چنان بر تارک تاریخ میدرخشد اما ننگ ابدی بر دامن آل سفیان و دنبالههای داعشی و تکفیری آنان باقی میماند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار