توصیه حجت الاسلام پناهیان به زائران اربعین حسینی:

زائران ثواب زیارت را به شهدا هدیه کنند

حجت الاسلام پناهیان گفت: زائریان حسینی نیت کنند و ثواب زیارت را به شهدا که این راه را برای ما باز کردند و به امام شهدا و به همه کسانی که حقی به گردن ما دارند و آنها را حسینی بار آوردند هدیه کنند.
کد خبر: ۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ - 27November 2015

زائران ثواب زیارت را به شهدا هدیه کنند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس حجت الاسلام پناهیان به زائران اربعین حسینی توصیههایی کرد که به شرح زیر است:

نکته اول: زائرین حسینی نیت کنند و ثواب زیارت را به شهدا که این راه را برای ما باز کردند و به امام شهدا و به همه کسانی که حقی به گردن ما دارند و آنها را حسینی بار آوردند هدیه کنند. برای فرج امام زمان (عج) دعا کنید زیرا زمانی که در بهترین لحظهها بر زبان جاری شود نیازها و گرفتاریها را به برکت این دعا برطرف خواهد شد.

نکته دوم: زائران در سفر نسبت به همسفران از همه ملتها با محبت و صمیمیت برخورد کنند نباید نزاع و برخوردی پیش بیاید، البته که زائران از این رفتارها مبرا هستند. در کنار رفتار خوب لازم است یک صفا و محبت فوق العاده بین زائران برقرار باشد.

نکته سوم: زائران سعی کنند ذکر زیاد بگویند و از این فرصت برای استغفار و ذکر صلوات استفاده کنند. از نورانیترین لحظات عمرشان همین لحظههایی است که زائر سفر کربلای معلی هستند و در این پیاده روی شرکت می کنند، نباید این زیباترین لحظات را با غفلت سپری کنند.

نکته چهارم: نباید بنا داشته باشیم عکس مقام معظم رهبری را تبلیغ کنیم. آقا به اصل اربعین و برگزاری باشکوه این مراسم اهمیت می دهد، ممکن است تبلیغ عکس مقام معظم رهبری سوء تفاهمی را برای دیگران ایجاد کند آقا خود این رفتارها را دوست ندارند. اگر قرار است کسی عکس رهبری را اگر بحث ترویج و تبلیغ نباشد حمل کند اشکالی ندارد. بهتر است در بحث تبلیغ زائران شهدای مدافع حرم را تبلیغ و تقدیر کنند چرا که ما مدیون این شهدا هستیم.

نظر شما
پربیننده ها