با زائرین اربعین/6

نیت، تیزترین مرکب مومن است/ با نیت، سیدالشهدا رد زیارت کنید

حجت الاسلام هژبری با بیان این مطلب که ما به ظاهر در یک مسیر در حال حرکت هستیم اما در باطن باهم تفاوت داریم، افزود: مومن در این عالم مرکب زیاد دارد. همه این ها ابزاری برای انسان هستند ولی برترین و تیزترین مرکب مومن به گفته امام باقر که فرمود "با قلبتان به شرق و غرب عالم سفر و زیر پای سیدالشهدا را فتح کنید، نیت است." شاید زمانی نتوانیم به زیارت اربعین برویم این نیت‌ها ما را کربلایی می‌کند.
کد خبر: ۶۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 30November 2015

نیت، تیزترین مرکب مومن است/ با نیت، سیدالشهدا رد زیارت کنید

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به کربلا، مراسم سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین هر شب در موکب خدام الحسین واقع در عمود 1120 در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی برگزار میشود.

این مراسم شب گذشته با حضور عزاداران حسینی پس از نماز مغرب و عشا در محل حسینیه موکب خدام الحسین و با سخنرانی حجت الاسلام هژبری و مداحی سید رضا نریمانی برگزار شد.

حجت الاسلام هژبری با اشاره به 4 نفس وجودی انسان گفت: نفس نباتیه اولین نفس و مشترک بین انسان و نباتات است، دومین آن نفس حیوانیه که مشترک با حیوانات است. سومین نفس، نفس ناطقیه انسانیه است که مردان خداجو در این نفس یافت میشوند و بالای همه این نفسها، نفس کلیهی الهی است که اولیا الله در این مسیر سیر میکنند.

وی با بیان این مطلب که ما به ظاهر در یک مسیر در حال حرکت هستیم اما در باطن باهم تفاوت داریم، افزود: مومن در این عالم مرکب زیاد دارد. همه این ها ابزاری برای انسان هستند ولی برترین و تیزترین مرکب مومن به گفته امام باقر که فرمود "با قلبتان به شرق و غرب عالم سفر و زیر پای سیدالشهدا را فتح کنید، نیت است." شاید زمانی نتوانیم به زیارت اربعین برویم این نیتها ما را کربلایی میکند.

این واعظ دینی در ادامه تصریح کرد: قبل از عزیمت به سفر کربلا بنویسید که قرار است چه چیزی از حضرت سیدالشهدا بگیرید. بنویسیم می روم... بگیرم و این جای خالی را پر کنید. بگویید میروم شفا بگیرم، اگر روح انسان سلامت باشد سر ساعت نماز شب، قرآن و دعا طلب میکند اگر طلب نکند مریض است.

وی ادامه داد: امام حسین طبیب است. طبیب است و امام  طبیبی است معلم. امیر است و نعم الامیر.

حجت الاسلام هژبری در توضیح فقیر و غنی بیان داشت: یکی فقیر است می رود غنا بگیرد. اگر کسی خواست غنا بگیرد سید الشهدا غنا میدهد. غنای سیدالشهدا فقر است و هیچ غنایی بالاتر از این نیست که انسان در مقابل خداوند احساس فقر کند. اگر یک ثانیه به انسان فقر دست دهد نقطه مقابلش غنای مطلق است.

وی افزود: اگر میبینیم چیزی از بالا به ما نمیرسد چون فقیر نیستیم اگر لحظهای حالت اضطرار به ما دست دهد آن وقت سیل فیوضات خداوند را میبینیم.

حجت الاسلام هژبری تصریح کرد: خدا به ظرف هرکس نگاه میکند تا به اندازه ظرفش به او بدهد. یک وقت میبیند در 60 سال تنها ظرفیت مخدوش شدن کفشمان را داریم و این را به ما میدهد. یک زمان ظرفیت تیر خوردن به رگ و بدن را داریم این را با ما میدهد.

سخنران مذهبی با اشاره به این نکته که خداوند با نگاه به ظرفیتهای برخی بارقههای عشق را بر آنان نازل میکند، گفت: تایید این حرف، سخن عقیلهی ماست که در کاخ یزید گفت ما رایت الا جمیلا، یعنی توی یزید تنها پوستهی زخمی را دیدی و باطن را ندیدی.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار