خدمات رسانی فوریت‌های پزشکی به پنج هزارو 500 زائر اربعین حسینی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی (اورژانس) کشور گفت: پنج هزار و 500 نفر از زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی تاکنون از خدمات اورژانس استفاده کرده اند.
کد خبر: ۵۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 27November 2015

خدمات رسانی فوریت‌های پزشکی به پنج هزارو 500 زائر اربعین حسینی

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، امین صابری نیا در مرز مهران رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی (اورژانس) کشور اظهارکرد: اورژانس کشور ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده تام الاختیار در حوزه اربعین تعیین شده و تامین امکانات بهداشتی و درمانی در داخل مرزها و پایانههای مرزی از مهمترین مسئولیتهای اورژانس است.

وی افزود: اورژانس برای کسب آمادگی بیشتر در حوزههای بهداشتی و درمانی نشستهای متعددی برگزار و در محورهای آموزشهای فردی و مراقبتهای بهداشتی برنامههای خود را تدوین کرده است.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: نیروهای اورژانس تمام زائران را از نظر سلامتی در آن سوی مرز به دقت مورد ارزیابی قرار میدهند و با اجرای راهکارهای آموزشی وضعیت آنان دقیق رصد میشود.

صابرینیا مراقبتهای فعال را از دیگر برنامههای اورژانس برشمرد و ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه و بیماریهای این سازمان در پایانهها و شهرهای مرزی مشغول نظارت و ارزیابی های محیطی هستند.

وی اضافه کرد: 70 کارشناس بهداشتی هم اکنون در مرز بیناللملی مهران در حال خدمت رسانی به زائران هستند و در مرزهای شلمچه و چذابه نیز با توجه به حجم کمتر زائران نسبت به مرز مهران، بیش از 30 نفر مستقر شدهاند.

رئیس اورژانس کشور مراقبت های پیش بیمارستانی و آمادگی برای انتقال بیمار از صحنه حادثه را 2 برنامه جدی در حوزه درمان عنوان کرد و گفت: ظرفیت مراکز اورژانس در پایانه ها 150 درصد افزایش یافته بطوری که در فواصل پنج تا 10 کیلومتری مراکز پیش بیمارستانی را مستقر و 24 ساعته مشغول ارائه خدمت به زائران هستیم.

صابرینیا همچنین از افزایش 120 درصدی ظرفیت بیمارستان های اورژانس کشور به منظور ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: طی روزهای اخیر بیش از پنج هزار و 500 نفر از خدمات اورژانس استفاده کرده اند و هرچه تعداد زائران افزایش یابد، به همین میزان خدمات اورژانس نیز بیشتر خواهد شد.

وی راهاندازی درمانگاههای بین راهی با همکاری سایر ارگانها همچون سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، شهرداری و هلال احمر را از برنامه های اورژانس کشور در حوزه اربعین برشمرد و افزود: فقط در شهر مهران پنج پایگاه علاوه بر پایگاه های بهداشتی وزارت بهداشت ایجاد شده است.

رئیس اورژانس کشور به بازدید خود از پایانه مرزی مهران اشاره و تاکید کرد وضعیت بهداشتی و درمانی در این مرز رضایت بخش است و امیدواریم بتوانیم با تلاش همه ارگان ها تا پایان بازگشت زائران، خدمات مناسب به آنان ارائه دهیم.

صابری نیا درباره خدمات اورژانس در خاک عراق نیز گفت: مسئولیت اصلی در این مناطق برعهده جمعیت هلال احمر است ولی اورژانس نیز ارتباط تنگاتنگ با هلال احمر دارد تا از وضعیت بهداشتی این کشور آگاهی کامل داشته باشیم و در صورت لزوم اقدام های لازم را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار