در نشست خبری «همایش تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری»؛

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا: آمار شهدای بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس/ کادر درمانی ارتش حضور فعالی در مناطق مرزی دارند

زارعی با بیان اینکه هیچ دوربین، قلم و بیانی توان ثبت، ضبط و ارزش گذاری جانفشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را ندارد، گفت: ارتش و بیمارستان‌های این نیرو در مرز درگیری با دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس قرار داشتند.
کد خبر: ۶۳۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 27November 2023

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا: هیچ دوربین، قلم و بیانی توان ثبت، ضبط و ارزش‌گذاری جانفشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرهنگ «شهباز زارعی» رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا امروز (دوشنبه) در نشست خبری «اولین همایش ملی تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس» که در اداره بهداشت و درمان نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: اولین یادواره شهیده بانوی پرستار دفاع مقدس مربوط به شهدای دفاع مقدس و به میزبانی نزاجا به صورت ملی و با تجلیل از پرستاران شهید، جانباز و ایثارگر روز چهارشنبه هشتم آذر از ساعت ۹ صبح در هوانیروز ارتش برگزار می‌شود.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه هیچ دوربین، قلم و بیانی توان ثبت و ضبط و ارزش گذاری اقدامات و جانفشانی رزمندگان در دفاع مقدس را ندارد، ادامه داد: ما هیچ زمان از عهده تقدیر از خانواده‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان برنخواهیم آمد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا افزود: برگزاری «اولین همایش ملی تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس» به اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا واگذار شده است؛ چرا که ارتش و بیمارستان‌های این نیرو در مرز درگیری با دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس قرار داشتند و تعداد بالایی از کارکنان شهید، جانباز، ایثارگر و پیشکسوت در نیروی زمینی ارتش وجود دارند.

وی تصریح کرد: بخش‌های بهداشت، امداد و درمان نزاجا در مرز‌ها حضور فعالی دارند و خدمات بهداشتی و درمانی به نیرو‌ها ارائه می‌دهند؛ ما در زمان دوران دفاع مقدس نیز بیمارستان‌های صحرایی و زیرزمینی داشتیم که خاطرات آن‌ها ثبت و ضبط شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نیز در یکی از بیمارستان‌های صحرایی حضور یافته بودند.

سرهنگ زارعی به خدمات برجسته کادر درمان نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از پزشکان ما بیش از ۱۸ هزار عمل جراحی در مناطق مرزی کشورمان در دوران دفاع مقدس انجام داده است، تاکید کرد: بیمارستان‌های ما به دلیل اهمیت و جایگاهی که داشتند خدمات بهداشتی و درمانی را در بیمارستان‌های زیر زمینی و صحرایی انجام می‌دادند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا با بیان اینکه جلسات متعددی با همکاران حوزه بهداشت و درمان در دبیرخانه این یادواره برگزار شد، اضافه کرد: چهار جلسه در بهداری رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح با نماینده‌های حوزه‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و درمان، هیئت رئیسه نزاجا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر ارگان‌های نظامی با کارشناسان مربوط به حوزه درمان برگزار و اسامی بانوان شهید، جانباز و ایثارگر و پیشکسوت در دفاع مقدس احصا شد.

وی ادامه داد: ۷۸۸ خانواده شهید تحت پوشش نیروی زمینی ارتش قرار دارند و آمار شهدای بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی در زمان جنگ ۱۷۷ نفر بود.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه ما پزشکی داریم که در طول جنگ تحمیلی هشت سال را در منطقه حضور داشت، افزود:  آمار کلی شهدای مدافع سلامت ۱۹ نفر است و یک بانوی پزشک شهید با تخصص اطفال نیز در میان شهدای مدافع سلامت داریم.

وی افزود: در طول انقلاب شکوهمند اسلامی از ذکر نام و یاد شهدا غافل نشده‌ایم و به خوبی به این عزیزان پرداخته شده است؛ اینکه اخیرا به موضوع بانوان پرداخته شده، نشان از نگاه ویژه ما به بانوان شهید، جانباز و ایثارگر در لباس پرستاری است.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: هر مصیبتی یک فرصتی دارد تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنیم. در زمان جنگ شرایط متفاوت است، اما در زمان صلح آموزش‌ها ادامه دارد؛ لذا در بلای طبیعی که رخ می‌دهد، فرصتی پیش می‌آید تا در صحنه میدانی وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع سیل، زلزله و کرونا اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: نیروی زمینی ارتش امداد‌های برون‌مرزی هم داشته است به طوری که در زلزله ترکیه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  ۸۷ نفر از کارکنان خود را در شهر «ادی یامانان» ترکیه مستقر کرد و به مردم زلزله‌زده خدمات درمانی و بهداشتی ارائه داد.

سرهنگ زارعی درباره اقدامات نیروی زمینی ارتش در ایام کرونا نیز خاطرنشان کرد: در زمان کرونا شرایط سخت بود، اما ما در آن مقطع ۲۴۱ نقاهتگاه، ۱۰ هزار و ۹۱۲ تخت نقاهتگاهی، ۱۲ هزار تخت در طرح شهید سلیمانی، شش هزار و ۳۴۶ نفر خدمت‌رسانی، ۲۱۰ هزار نفر سرپایی و ۳۰ هزار و ۷۴۸ نفر بستری را داشتیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار