با آغاز روز دوم مداکرات هسته ای؛

دیدگاه های مختلفی در مورد امکان کسب توافق وجود دارد

در حالی خوشبینی هایی در مورد امکان کسب توافقی میان طرفین در دور جاری مذاکرات وجود دارد، برخی طرفین بر لزوم برخورد قاطع تر تاکید می کنند.
کد خبر: ۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸ - 21November 2013

دیدگاه های مختلفی در مورد امکان کسب توافق وجود دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، با وجودی که همچنان شاهد تکرار مواضع غیرسازنده کشورهایی مانند فرانسه در دور کنونی مذاکرات می باشیم، برخی از اعضای تیم های مذاکراتی همچنان نسبت به نتیجه بخش بودن دور کنونی مذاکرات تاکید دارند.

در این رابطه هر چند برخی از تیم های مذاکراتی مانند هیئت آلمانی به امکان دسترسی به توافق در پایان مذاکارت جاری اشاره کرده اند، اما به نظر می رسد دیگر هیئت ها تلاش دارند ضمن حفظ خوشبینی به دستاوردهای مذاکرات کنونی سطح انتظارات از مذاکرات را پایین بیاورند.

در این رابطه اظهارنظراتی از سوی امریکایی ها مطرح شده است که نشان از سخت بودن کسب توافق جامع میان طرفین دارد. در مقابل این مواضع، عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز بر ضرورت بازسازی اعتمادها و تلاش برای اعتماد سازی به عنوان مقدمه ای برای کسب توافق تاکید داشته است.

اما آنچه توجه برخی رسانه ها را همچنان به خود جلب نموده است به تداوم مواضع پیشین فرانسه در در مراحل آغازین مذاکرات جاری بر می گردد؛ بدین نحو که مقامات این کشور همچنان بر لزوم برخورد قاطع تر با ایران در مذاکرات تاکید دارند.

گفتنی است مقامات فرانسوی در سفر روزهای اخیر خود به سرزمین های اشغالی شرط های غیرقابل پذیرشی را به عنوان مقدمه کسب توافق با ایران مطرح کرده بودند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار