اجمالی/ روحانی در نشست خبری:

با توافق جامع تمام تحریم‌ها برچیده می‌شود / غنی‌سازی در ایران به صورت سابق ادامه خواهد یافت

رئیس جمهور گفت: در متن توافق به صراحت آمده است که ایران غنی‌سازی خود را به همان صورت سابق ادامه خواهد داد و در شش ماه توافق تاسیسات نطنز، فردو، اصفهان و اراک به کار خود ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 24November 2013

با توافق جامع تمام تحریم‌ها برچیده می‌شود / غنی‌سازی در ایران به صورت سابق ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع توافق هستهای ایران و گروه 1+ 5 با اشاره به دوطرفه بودن مسیر اعتماد با کشورهای دیگر اظهار داشت: برای رسیدن به اعتماد راهی طولانی در پیش داریم و شعار این دولت تعامل سازنده با جهان است.

وی گفت: دولت در روز اول در کنار فعلیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت سیاست خارجی خود را آغاز کرد و از اول مهر ماه و سفر مقامات کشور به "بیشکک" و شروع مذاکرات در نیویورک و ژنو حاصل این مذاکرات این است که 1+5  و به عبارت دیگر قدرتهای جهان حق ایران را به رسمیت شناختند.

رئیس جمهور در تشریح دستاوردهای مذاکرات ژنو گفت: ایران به صورت ذاتی از این حق غنیسازی برخوردار است، اما اذعان قدرتهای بزرگ به حق مسلم ایران از دیدگاه سیاسی بسیار ارزشمند و اولین دستاورد مذاکرات ژنو است. 

وی دومین دستاورد مذاکرات با گروه 1+5 را غنیسازی ملت ایران در خاک کشورمان توصیف کرد و گفت: در متن توافق به صراحت آمده است که ایران غنیسازی خود را به همان صورت سابق ادامه خواهد داد و در شش ماه توافق تاسیسات نطنز، فردو،  اصفهان و اراک به کار خود ادامه خواهند داد.

روحانی دستاورد سوم مذاکرات هستهای را برداشته شدن تمام تحریمها در پایان توافق جامع دانست و افزود: تَرَکها در سازمان تحریم آغاز شده و با مرور زمان تمام تحریمها شکسته خواهد شد.

رئیس جمهور شش ماه آینده را تجربهای جدید برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: اگر 1+5 به توافق پایبند باشد ایران هم به توافق پایبند خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار