درخواست کری از اسرائیل درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا بعد از بازگشت از سفر به خاورمیانه در اظهاراتی از اسرائیل خواست که از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکرات صلح با فلسطین حمایت کند.
کد خبر: ۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ - 08December 2013

درخواست کری از اسرائیل درباره ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه صلح در منطقه امنیت اسرائیل را بیشتر تامین می کند از اسرائیل خواست که از توافق هستهای با ایران حمایت کند.

کری در اظهارات خود در انجمن «سابان» در واشنگتن گفت: ما میدانیم که دیپلماسی بدون زور، کور و برای جهان خطرناک است، اما ما همچنین معتقدیم که استفاده از زور بدون دیپلماسی نیز کور و خطرناک است.

کری افزود: دیپلماسی با تهدید استفاده از نیروی نظامی توانست به نابودی سلاحهای شیمیایی سوریه منجر شود.

وی تاکید کرد که اسرائیل با صلح قدرتمندتر است و این صلح میتواند منجر به تقویت اسرائیل شود.

کری تاکید کرد که ایران هستهای یک تهدید واقعی است و ما همواره آن را مورد ملاحظه قرار خواهیم داد و هیچ توهمی در این زمینه نداریم.

وی گفت: بگذارید حرفی که باراک اوباما از روز اول گفته است را تکرار کنم؛ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هستهای دست یابد، نه قبلا، نه الان و نه هیچ زمان دیگری این اجازه داده نخواهد شد.

با این حال، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق هستهای موقتی با ایران دفاع کرد و گفت: روزی که این توافق اجرایی شود اسرائیل ایمنتر خواهد بود. برنامه هستهای ایران در طول مذاکرات پیشرفت نخواهد داشت.

وی گفت: بدون شک اسرائیل بعد از اجرای توافقنامه امنتر خواهد بود تا قبل از آن.

نظر شما
پربیننده ها