حماس در پی بهبود روابط با ایران است

یکی از مقام‌های ارشد جنبش فلسطینی حماس از برنامه این گروه برای بهبود روابط با ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ - 10December 2013

حماس در پی بهبود روابط با ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمود زهار" از مقامات بلندپایه حماس در یک نشست خبری در غزه، با اشاره به این که رابطه حماس با ایران تحت تاثیر وضعیت سوریه قرار داشته، گفت که حماس در پی نزدیکی به ایران است و روابط دو طرف احیا شده است.

هر چند حماس به عنوان یکی از محورهای مقاومت در مقابل صهیونیست ها روابط نزدیکی با ایران داشته است ولی به دلیل اختلاف نظر دو طرف در مورد بحران سوریه در دو سال گذشته شاهد روند نزولی تعاملات دو طرف بوده ایم؛ هر چند تحولات ماه های اخیر نشان می دهد حماس در پی دلجویی از ایران برآمده و تلاش دارد بار دیگر خود را به ایران نزدیک نماید.

گفتنی است روابط ایران با حماس با تشدید جنگ داخلی در سوریه به شکل محسوسی رو به سردی گذاشت و به دلیل تحت تاثیر گذاری دیگر بازیگران منطقه ای مانند مصر در دوران محمد مرسی بر حماس، این گروه فلسطینی با خروج از سوریه مواضعی در مقابل دولت این کشور اتخاذ کرد.

در این رابطه زهار در کنفرانس خبری خود در غزه خروج نیروهای سیاسی این گروه از سوریه را نشانه بیطرفی جنبش حماس در درگیریهای سوریه دانست و گفت: "ما تاکید کردهایم که در امور داخلی سوریه یا کشورهای عرب دیگر دخالت نمیکنیم."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار