واکنش اوباما به منتقدان توافق هسته ای با ایران

رئیس جمهور امریکا در پاسخ به منتقدان امریکایی توافق هسته ای با ایران گفت: اعمال فشار متداوم علیه ایران منافع امریکا را تامین نمی کند و باید به دیپلماسی تکیه کرد.
کد خبر: ۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳ - 26November 2013

واکنش اوباما به منتقدان توافق هسته ای با ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، در حالی که توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 با استقبال زیادی در سطح جهان مواجه شده است، گروه ها و افراد تندرو در امریکا همانند مقامات صهیونیستی به انتقاد از دولت امریکا در موافقت با این توافق پرداخته اند که این موضوع با واکنش باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و وزیر خارجه این کشور همراه شد.

اوباما با تکرار ادعاهای خود در مورد تاثیرگذاری تحریم ها بر سیاست های ایران گفت: هر چند تحریم ها و فشارها علیه ایران تاثیرگذار بوده است ولی اعمال فشار یکجانبه منافع ایران را تامین نمی کند و باید از راهکارهای دیپلماسی نیز در رابطه با ایران بهره گرفت.

رئیس جمهور امریکایی در واکنش به منتقدان تندرو اعلام کرد: هر چند بیان انتقادات از این توافق کار آسانی است اما این موضوع منافع امریکا را تامین نخواهد کرد. گفتنی است وزیر خارجه امریکا نیز در روز گذشته با دفاع از توافق هسته ای با ایران به انتقادات واکنش نشان داد.

شایان ذکر است طی دو روز گذشته برخی از سناتورهای تندرو امریکا همانند مقامات صهیونیستی با بیان مخالفت خود با توافق هسته ای با ایران انتقادات گسترده ای را علیه دولت امریکا به دلیل پذیرش توافق با ایران مطرح کرده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار