سید ولی‌الله عظمتی:

پدافند غیر عامل ارزانترین روش دفاعی برای کشور است

فرماندار رشت با بیان اینکه با پدافند غیرعامل امنیت ملی و دفاعی ما را بیشتر حفظ خواهیم کرد، گفت: پدافند غیرعامل باید مدیریت و کنترل و کاهش انواع تهدیدات برای جامعه را دنبال کند.
کد خبر: ۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱ - 23November 2013

پدافند غیر عامل ارزانترین روش دفاعی برای کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گیلان، سید ولیالله عظمتی، فرماندار رشت در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سیستمهای الکترونیکی که در بخش پدافند وجود دارد ما باید آمادگی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تجهیزات سایبری خود را بیشتر کنیم، افزود: اگر ما بتوانیم اقدامات شایستهای در این خصوص انجام دهیم در افزایش امنیت ملی و امنیت دفاعی گام موثری را برداشتهایم.

عظمتی تصریح کرد: چشم تاریخ به دنبال مسئولین و صحنه گردانان کشور است و از این رو اگر ندانیم دشمن چه در سر میپروراند و چه برنامهای را برای مقابله با ما دارد، شکست خواهیم خورد.

وی اظهار کرد: تهدیدات دشمن کاملا جدی است و ما نباید در محاسبات خود این مسئله را نادیده بگیریم.

عظمتی با بیان اینکه امروز دیگر مثل گذشته جنگهای فیزیکی و جنگ افزارها در دنیا وجود ندارد، یادآور شد: ما باید در هر واحد آمادگی لازم را در پدافند غیرعامل داشته باشیم تا به هدف اصلی و غیرقابل تغییر هر حکومت که حفظ بقاء و امنیت ملی است، دست یابیم.

فرماندار رشت تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید هدف افزایش قدرت ملی را دنبال کند و اقدامات قانونمند و همه جانبه و خصوصاً بهینه اقتصادی را برای مدیریت و کنترل و کاهش انواع تهدیدات برای جامعه و کشور در طول زمان دنبال کند.

عظمتی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل عامل توسعه پایدار و توان ملی کشور است، گفت: بکارگیری پدافند غیر عامل در راستای سیاستهای تنش زدایی است و هر چقدر این بحث را جدی بگیریم خیلی از تنشهایی را که در دنیا وجود دارد میتوانیم از بین ببریم.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل پایدارترین، ارزانترین و صلح آمیزترین روش دفاعی برای کشور و یکی از ابزارهای بازدارندگی در دنیاست.

عظمتی در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس ونمایندگان شوراها یک نظام کاملا مردمی است، تصریح کرد: مسئولین باید بدانند با اخلاق صحیح، صادقانه، منطقی و اسلامی میتوانند مردم را راضی نگه دارند و در رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار