صبح امروز؛

پیکر شهید ۲۰ ساله پس از ۳۹ سال به زادگاهش بازگشت

پیکر شهید «مرتضی غلامی» جوان ۲۰ ساله گناوه‌ای، پس از ۳۹ سال انتظار صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی استان بوشهر مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ - 02May 2024

شهید ۲۰ ساله پس از ۳۹ سال بازگشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، صبح امروز مراسم استقبال از شهید مرتضی غلامی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم بوشهر در فرودگاه بین‌المللی بوشهر برگزار شد.

وی در سال ۱۳۴۳ در شهر گناوه به دنیا آمد و همزمان با جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۲ به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و سرانجام در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ که ۲۰ سال سن داشت در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره بصره به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید.

پیکر شهید غلامی تا ۳۷ سال مفقود در خاک‌ها مدفون ماند تا در سال ۱۳۸۸ توسط گروه کمیته مفقودین تفحص شد و در شهر نجف‌آباد استان اصفهان به عنوان شهید گمنام در کنار مزار شهید مدافع حرم اهل‌بیت (ع) محسن حججی تشییع و تدفین شد.

در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ هویت شهید از طریق آزمایش‌های DNA شناسایی شد و طبق تقاضای خانواده شهید غلامی پیکر شهید پس از ۳۹ سال انتظار صبح امروز بر روی شانه‌های مردم بوشهر مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم تشییع و خاک‌سپاری روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ مصادف با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) ساعت۱۶ در گلزار شهدای شهرستان گناوه برگزار و شهید در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای گناوه آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار