مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

فاز نخست موزه دفاع مقدس استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، فاز نخست موزه دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فاز نخست موزه دفاع مقدس قزوین شامل ساختمان مرکزی، کتابخانه‌ تخصصی، مخزن اسناد دفاع مقدس، سالن جلسات، مجموعه اداری و سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۴۰۰ نفر است که مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته استان در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سه هزار برنامه در قالب ۱۰۰ عنوان شاخص طی هفته دفاع مقدس در سطح استان از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف و ذیربط انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برنامه های چهل و چهارمین سالگرد حماسه بزرگ دفاع مقدس با شعار محوری "در راه فتح قله ایم" برگزار می شود که از جمله آنها می‌توان به زنگ مقاومت در مدارس با محوریت جوانان، علم و دانش پژوهی، برنامه های تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس با محوریت زنان، خانواده و سلامت و مراسم بزرگ و سراسری تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که فردا برگزار خواهد شد از ۵۰۰ همسر پیشکسوت و فعال دفاع مقدس در قزوین تقدیر به عمل خواهد آمد.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان با محوریت شهدای شاخص قزوین و عملیات رزمندگان قزوینی در طول دوران دفاع مقدس، تجدید یاد و خاطره شهدا در قالب برنامه میهمانی لاله‌ها مزار شهدای قزوین و افتتاح ۱۵ یادمان شهدای گمنام در سطح استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۴۲ عنوان کتاب در حوزه جنگ و دفاع مقدس نیز رونمایی می‌شود که ۲۱ عنوان کتاب مکتوب و ۲۱ کتاب صوتی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: قزوین هویت خود را مدیون شهدا و ایثارگران، به ویژه شهدای شاخصی همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، ابوترابی و حسن‌پور بوده که تببین تفکر و اندیشه‌های آنها برای نسل جوان و نوجوان یکی از وظایف همگانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار