حجت الاسلام طباطبائی در گفت‌وگو با دفاع مقدس عنوان کرد

فرهنگ دفاع مقدس عامل شکل‌گیری جامعه مهدوی

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: فضای دفاع مقدس، فرهنگی را ایجاد کرد که باعث نزدیکی جامعه ما به یک جامعه مطلوب و مهدوی شد؛ در آن زمان منیّت افراد از بین رفته بود و همه خودشان را در خدمت خدا و مردم می‌دیدند.
کد خبر: ۲۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 13June 2014

فرهنگ دفاع مقدس عامل شکل‌گیری جامعه مهدوی

حجتالاسلاموالمسلمین "محمد کاظم طباطبائی" رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص جامعه مهدوی اظهار کرد: فاصله ما با جامعه مطلوب مهدوی بسیار زیاد است و جامعه مطلوب مهدوی از ۲ منظر مورد توجه قرار میگیرد؛ اول از نظر عمومی یعنی اجتماعی و دوم از نظر فردی.

وی با بیان اینکه طبیعتاً از نظر اجتماعی همه جوامع با جامعه مهدوی فاصله دارند، افزود: از نظر فردی، همه افراد جامعه باید به گونهای عمل کنند تا در جامعه عدالتمحوری ایجاد شود.

طباطبائی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما در این زمینه شعارهای بسیار زیادی داده میشود، اما با جامعه مهدوی بسیار فاصله دارد و ما برای رسیدن به یک جامعه مطلوب اقدامات زیادی باید انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایشهایی با موضوع مهدویت تنها یک تذکر است و ما باید در جامعه فردسازی کنیم.

رئیس پژوهشکده دارالحدیث گفت: فضای دفاع مقدس، فرهنگی را ایجاد کرد که باعث نزدیکی جامعه ما به یک جامعه مطلوب و مهدوی شد؛ در آن زمان منیّت افراد از بین رفته بود و همه خودشان را در خدمت خدا و مردم میدیدند و با جامعه امروز ما خیلی متفاوت بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار