اسماعیلی به دفاع مقدس خبر داد

"از خامنه تا خرمشهر" وارد بازار کتاب می‌شود

"از خامنه تا خرمشهر" که شامل خاطراتی از جنگ جهانی اول و دوم و دوران انقلاب و دفاع مقدس است به زودی از سوی دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 14June 2014

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "از خامنه تا خرمشهر " توسط اسماعیل اسماعیلی در ۲۶۰ صفحه نوشته شده و با پرداختن به موضوع انقلاب و جنگ، در فصول مختلف از زبان نویسنده به خاطراتی از جنگ جهانی دوم، درگیریهای کردستان و عملیاتهای دوران دفاع مقدس اشاره میکند.

اسماعیلی در خصوص فصل اول کتاب که به دوران کودکی خود میپردازد، گفت: در ابتدا کتاب خاطراتی را از پدرم که دوران کودکیاش مصادف با جنگ جهانی دوم بود نقل میشود. ازآنجا که روستای ما در آذربایجان در دوران جنگ جهانی اول و دوم اشغال شد قسمتی از وقایع اشاره به جنگ جهانی اول و دوم دارد که در هیچ کتابی روایت نشده. پدر من در آن زمان سرباز بود و داستانهایی از پدرم را در این بخش روایت میکنم. همچنین خاطراتی از حکومت پیشوری آذربایجان که مدت کوتاهی در نواحی آذربایجان حکومت را به دست گرفتند بازگو و نیز از شهر خامنه زادگاه رهبر معظم انقلاب که در نزدیکی روستای ما قرار دارد خاطراتی آورده شده است.

نویسنده بخش بعدی کتاب را با خاطراتی از انقلاب و دستگیری خود شروع کرده و میگوید: بخش بعدی کتاب به مهاجرت خانوادهام به تهران اختصاص دارد که ماجرای فعالیتهای انقلابی و دستگیریم توسط ماموران شاه را نوشتهام. در همان زمان دستگیر و مرا به پاسگاه قلعه حسن خان میبرند. خواننده در این بخش ظلمهای حکومت پهلوی را کاملاً درک میکند.

وی افزود: در قسمت بعدی به ماجرای حضورم در کمیته انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب میپردازم. سپس به ماجرای سفر به کردستان و توصیف بازار خرید و فروش اسلحه در مهاباد پرداخته شده تقریباً در به خاطر ندارم درجایی به این موضوع پرداخته شده باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ صفحه خاطره نوشتهام افزود: این خاطرات عملیاتهایی چون بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، عملیات مرصاد و دیگر عملیاتهای جنگ را شامل میشود. پس از بازنشستگی در سال ۸۹ شروع به نوشتن کتاب کردم و جزئیاتی به آن اضافه شد.

اسماعیل اسماعیلی در پایان از انتشار کتاب "از خامنه تا خرمشهر" در ماههای آینده توسط دفتر فرهنگ و ادبیات حوزه هنری خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار