معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه عالی دفاع ملی:

رسانه‌های دیجیتال می‌توانند هم باعث توسعه اخلاق و هم گسترش بی‌اخلاقی شوند

معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت وجود سه آسیب ریاکاری اخلاقی، ناهنجاری اخلاقی و انکار اخلاقی را سه مانع رسیدن به اخلاق ایمانی عنوان کرد و گفت: امروز رسانه‌های دیجیتال هم می‌توانند باعث توسعه اخلاق و هم باعث گسترش بی‌اخلاقی شوند.
کد خبر: ۲۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲ - 13June 2014

رسانه‌های دیجیتال می‌توانند هم باعث توسعه اخلاق و هم گسترش بی‌اخلاقی شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر «عصاریاننژاد» معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه عالی دفاع ملی در دهمین همایش بینالمللی دکترین مهدویت در ارائه گزارش کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی در این همایش با اشاره به تلاشهای این دانشگاه برای شناسایی روندها و آسیبهای رسیدن به جامعه زمینهساز ظهور اظهار کرد: اساسیترین نکته در این زمینه درک این معناست که اخلاق زمینهساز ظهور یعنی چه و چه پیشرانهایی میتواند در جامعه داشته باشد.

وی افزود: دومین نکته نیز بررسی نقش کارگزاران اسلامی و کارکرد اخلاق زمینهساز در سیاستهای راهبردی است.

عصاریاننژاد با بیان اینکه اخلاق سایبری، پزشکی و صنوف و مشاغل مختلف مغفول واقع شده است، گفت: اخلاق در صنوف مختلف باید در برنامهریزیها و پیوستهای فرهنگی لحاظ شود و جای خالی اخلاق در پیوستهای فرهنگی مانع اجرای صحیح آن پیوستها میشود.

مسئول کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش دکترین مهدویت، با اشاره به لزوم توجه به آسیبشناسی روندها و رویههای اخلاق در جامعه زمینهساز، گفت: باید کرسیهای اخلاقی در دانشگاههای ایجاد شوند و پایاننامههایی در این زمینه در سطح چهار حوزه و مقطع دکترا به نگارش دربیاید.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نباید از توجه به این حوزه غافل شود.

عصاریاننژاد در بخش دیگری از سخنان خود وجود سه آسیب ریاکاری اخلاقی، ناهنجاری اخلاقی و انکار اخلاقی را سه مانع رسیدن به اخلاق ایمانی عنوان کرد و گفت: امروز رسانههای دیجیتال هم میتوانند باعث توسعه اخلاق و هم باعث گسترش بیاخلاقی شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار