حجت الاسلام والمسلمین مفتح:

خدا،دین، معنویت و اخلاق محورهای اصلی خانواده جامعه منتظر است

حجت الاسلام والمسلمین مفتح گفت: سبک زندگی مدیران زمینه ساز در عرصه سبک زندگی فردی و مدیریت حاکمیتی از جمله محورهای مقالات ارائه شده در کمیسیون دانشکده الهیات دانشگاه قم بود.
کد خبر: ۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶ - 13June 2014

خدا،دین، معنویت و اخلاق محورهای اصلی خانواده جامعه منتظر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس،حجت الاسلام والمسلمین مفتح  در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به تشریح گزارش کمیسیون دانشکده الهیات دانشگاه قم پرداخت.

وی اظهار داشت: 14 مقاله در این کمیسیون آماده ارائه بود که به دلیل کافی نبودن زمان، 6 مقاله از آنها در 5 محور ارائه و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت  که منبع تمامی مقالات، آیات قران و روایات معصومین  بود.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح  تصریح کرد: سبک زندگی مدیران زمینه ساز یکی از محورهای بررسی شده در این کمیسیون بود که تقوای سیاسی برای مدیران، تواضع و فروتنی، عدم خود برتربینی، دردسترس نیازمندان بودن در عرصه سبک زندگی فردی  مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین مولفاتی مانند شایسته سالاری، تصمیم گیری براساس مشورت، سعه صدر، عدم ایجاد اخلال در وحدت و انسجام ملی، گذشت و عفو نسبت به زندگی شهروندان در عرصه مدیریت حاکمیتی مطرح شد.

وی ادامه داد:راهبردها و راهکارهای پرورش اخلاقی مدیران نظام از دیگر محورهای مقالات در این کمیسیون بود که به مولفاتی نظیر شکل گیری جامعه از طریق عدالت گستری در حکومت زمینه ساز و اخلاقیات درون سازمان حکومتی، مهار قدرت، امانتداری، مشاوره و حقوق عادلانه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح  افزود: موضوع خشونت در زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) از دیگر محورهای مقالات ارائه شده در کمیسیون بود که به تشریح دو دیگاه افراطی مبنی بر اینکه حضرت حجت(عج) با چهره ای خشن ظهور کرده و هر کسی که در جبهه باطل باشد را به قتل می رساند و نیز دیدگاه دوم مبنی براینکه هنگام ظهور از جنگ با مخالفان خبری نیست، پرداخت.  که با بررسی سندی آیات و روایات هر دو دیگاه نادرست است؛ زیرا سیره حضرت مهدی(عج) همان سیره رسول الله(ص) و امیرمومنان علی(ع) است که ابتدا به روشنگری مخالفان می پردازند و سپس جنگ با آنها به وقوع می پیوندد؛ بنابراین خشونت به معنای قاطعیت بوده نه به معنای بی رحمی.

وی تکثر اندیشه ها با محوریت اخلاق و وفاق حکومت زمینه ساز ظهور  را از دیگر محورهای مقالات ارائه شده برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح در پایان گفت: موضوع خانواده و تاثیر آن در جامعه منتظر نیز از جمله محورهای مقالات بود که براساس اصول خدامحوری، دین محوری،  معنویت محوری و اخلاق محوری  می تواند نقش اساسی در زمینه سازی ظهور داشته باشد که این ویژگی ها آن را با خانواده های دیگر متمایز می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار