مسئول کمیسیون انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در همایش مهدویت:

مفهوم شناسی و هویت اخلاق منتظر از سرفصل‌های مقالات ارائه شده بود

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی مسئول انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: در دومین بخش مقالات ارائه شده به این دوره از همایش به مبانی اخلاق زمینه ساز ظهور در 6 سرفص پرداخته شده است.
کد خبر: ۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶ - 13June 2014

مفهوم شناسی و هویت اخلاق منتظر از سرفصل‌های مقالات ارائه شده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین فقیهی در مراسم اختتامیه دهمین همایش دکترین مهدویت ضمن تبریک میلاد منجی بشریت حضرت مهدی(عج) و تشکر از مجموعه برگزار کنندگان این همایش با ارزش گفت: محققین حاضر در دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت مقالاتی با محتوای عالی علمی ارائه دادهاند که در نوع خود یک کار ویژه است.

وی در ادامه بیان کرد: با برگزاری این همایش توانستیم بخشی از مسئولیت خودمان را در خصوص امام عصر(عج) انجام دهیم، در جلسهای که مسئولین همایش با انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم داشتند مقرر گردید 8 مقاله از سوی این انجمن به همایش ارائه شود به کمک خداوند توانستیم 9 مقاله ارائه دهیم که به علت کمبود زمان یکی از این مقالات بررسی نشد.

مسئول انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در دهمین همایش دکترین مهدویت اظهار کرد: برای ارائه و تدوین مقالات به دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت نگاه علمی خاصی را به عزیزان محقق و پژوهشگر عرضه داشتیم و گفتیم نوع نگاهشان باید برگرفته از مبانی قرآن، روایات و اهل بیت عصمت(ع) باشد چونکه ما معتقد هستیم کیفیت و نوع نگاه صحیح برای پیمودن راه مورد توجه امام عصر(عج) باید برگرفته از آموزههای اهل بیت(ع) باشد چون این نگاه از هر تفکری درستتر است.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی نماینده انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه در دهمین همایش دکترین مهدویت اظهار کرد: کوشش ما در این مقالات تبیین آموزههای مهدوی از بیانات اهل بیت(ع) بوده است چون که روایات اهل بیت(ع) ریشه و اساس تعقل است.

وی با تشریح سرفصهای مورد اشاره مقالات انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: در چندین سرفصل مقالات ارائه شده به مفهوم شناسی، هویت اخلاق منتظر و تربیت اخلاق منتظر ظهور پرداخته شد چرا که باید این موضوعات قابل توجه قرار گیرد.

مسئول انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در دهمین همایش دکترین مهدویت خاطر نشان کرد: در دومین بخش مقالات ارائه شده به این دوره از همایش به مبانی اخلاق زمینه ساز ظهور در 6 سرفص پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی در ادامه اذعان کرد: صفات اخلاقی حضرت مهدی(عج) در چندین بعد الهی، فردی و زیست شناسی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار