بازدید مسئولان شهر اهواز از محل احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز، به همراه تعدادی از اعضاء شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان شهری با همراهی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از محل احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در اهواز بازدید کردند.
کد خبر: ۳۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 08October 2019

بازدید مسئولین خوزستان از محل احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «مسعود امینی» معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز، به همراه تعدادی از اعضاء شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان شهری با همراهی سردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از محل احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اهواز بازدید کردند.

سردار علیپور در ابتدای این بازدید میدانی خطاب به حاضران اظهار داشت: مردم و مسوولان باید بدانند که ما برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به دنبال دیوارکشی و فضای جنگی و یا پادگانی نیستیم، بلکه می‌خواهیم یک فضای ایده‌آل فرهنگی، پژوهشی، تفریحی و معنوی را در قلب پایتخت دفاع مقدس احداث کنیم و در این راه نیز از ظرفیت هنری همه افراد استان خوزستان و حتی در سطح ملی بهره خواهیم برد.

وی افزود: این موزه می‌تواند یک فضای جدید برای مجموعه شهرداری اهواز یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان باشد؛ چون در طراحی و سناریوی مفهومی این مرکز، طیف مخاطب ما از نوجوان تا کهن‌سال جانمایی شده‌اند.

در ادامه این بازدید، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اهواز، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان بر همکاری همه‌جانبه برای ادامه ساخت این مرکز فرهنگی و موزه فراملی دفاع مقدس تأکید کردند.

بنا بر این گزارش، مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان با پیشرفت تقریبی 35 درصد در محل پارک شهروند اهواز به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است. 2 هکتار از این مساحت فضای مسقف موزه‌ای و هشت هکتار آن نیز محوطه باغ و نخلستانی است که محل طراحی محتوای جغرافیایی دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها