پیام تسلیت سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در پی درگذشت امیر «لهراسبی»

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پیامی درگذشت امیر سرتیپ «محمدجعفر لهراسبی» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 01December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت امیر سرتیپ «محمدجعفر لهراسبی» پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«نام ایران و ایرانی برای ملل جهان سمبل کشور و مردمانی آزاد و آزاده است که برای عزت و اقتدار خود از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند. کشوری که مهد بزرگان و نام‌آورانی است که نه تنها برای ما و نسل‌های آینده بلکه برای هر انسانی مایه مباهات‌اند. آنانی که در گمنامی و سربه زیری در تمامی عرصه‌های دفاع از تاریخ پر افتخار خود حماسه‌های بی‌بدیلی خلق کردند.

امیر سرتیپ لهراسبی از جمله همین آزادمردان و حماسه آفرینان بود که در دوران دفاع مقدس و نبرد سخت با استکبار، به جبهه‌های نبرد شتافت و بارها با جانبازی تا مرز شهادت پیش رفت، اما قرار بود که بماند و برای دفاع در برابر جنگ نرم دشمن آن سال‌های ایثار و شهادت را روایت کند. او ماند تا پس از سال‌ها روایت صحنه‌های کربلای ایران و تحمل جراحات و دوری از هم رزمان شهیدش، سرانجام در هفتم آذر به قافله شهدا بپیوندد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت این جهادگر و امیر سرافراز ارتش اسلام را به همه ملت ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن همرزم سفر کرده علو درجات خواستار است».

امیر لهراسبی در روزهای آغازین جنگ در منطقه عملیاتی دزفول اقدامات بسیار موثر و شجاعانه‌ای در نبرد با دشمن بعثی از خود نشان داد که با اخذ دو درجه تشویقی از سوی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش (سپهبد علی صیادشیرازی) با درجه سرهنگی به عنوان فرمانده تیپِ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد.

این همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی پس از سال‌ها مجاهدت، سحرگاه پنجشنبه 7 آذر دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها